ZizouJR 0 Rapporter innlegg Skrevet mai 10, 2005 Det er noe ganske teit som jeg har lurt på lenge. 1. Hva er egentlig den spisse nålen på fortomsklipperen til? 2. Hvorfor har man både saks og fortomsklipper med seg når man er på fisketur? Er det noe spesielt man bruker saksa til som ikke fortomsklipperen kan gjøre? er bare det jeg lurte på. Godt og få det ut :P Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder
dingo 0 Rapporter innlegg Skrevet mai 10, 2005 Nåla er vel til å stikke opp gjennlakket krokøye!! Ellers kan jeg ikke se noe stort behov for saks....hvis du har klipper!!! Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder
Lars E 0 Rapporter innlegg Skrevet mai 10, 2005 Som dingo sier, til å pirke lakk og evt. hår og fjær ut av krokøyet!! Saks bruker jeg mye til å klippe ned/justere vinger på fluer, de fleste klippere ville revet i stykker flua istedet for å klippe. Mvh, Lars Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder
Laksefisker 0 Rapporter innlegg Skrevet mai 10, 2005 Det er noe ganske teit som jeg har lurt på lenge. 1. Hva er egentlig den spisse nålen på fortomsklipperen til? 2. Hvorfor har man både saks og fortomsklipper med seg når man er på fisketur? Er det noe spesielt man bruker saksa til som ikke fortomsklipperen kan gjøre? er bare det jeg lurte på. Godt og få det ut <{POST_SNAPBACK}> 1) Jeg bruker den til å få opp gjenlakkert øyer osv. Eller pirke opp knute. 2) Saks ? Tja det blir jo som man selv vil da. Men kan det være krokløser saksen du blander inn her ? Den ser til forveksling lik en saks. Forresten: Ingen spørsmål er teite. Lurer man på noe, så lurer man på noe. Og syns andre det er teit, ja da må det godskrives kontoen for hovne genier. :blink: Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder
PeterRoss 0 Rapporter innlegg Skrevet mai 10, 2005 Hei, Jeg vil gå så langt som å si at en klipper uten nål er i min bok ubrukelig. Gjerne bør nåla være mulig å presse frem og dra tilbake. De korte nålene blir litt for vanskelig å jobbe med. Når det gjelder saks så har jeg gitt den opp for mange år siden (sammen med 1000 andre gadgets jeg hadde i vesten som jeg pælma ut). Hilsen Peter Ross Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder
Hardy Gem 0 Rapporter innlegg Skrevet mai 10, 2005 Nåla kan også være grei til å få opp knuter med.... fordi som får dem. Stikk nåla inn midt i knuten og plutselig er det såpass plass, at du kan åpne knuten igjen.... Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder
Mattis! 5 Rapporter innlegg Skrevet mai 10, 2005 Hvis du fisker i trøndelag vil du se at mange går med ei saks dinglende i vesten. De bruker den til å stusse barten! :P Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder
Laksefisker 0 Rapporter innlegg Skrevet mai 10, 2005 Hvis du fisker i trøndelag vil du se at mange går med ei saks dinglende i vesten. De bruker den til å stusse barten! <{POST_SNAPBACK}> Hehehehehe, jeklig bra observert!!! :biggrin: Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder
Anne 0 Rapporter innlegg Skrevet mai 10, 2005 :P Og bruker krokløsertengene til å snurre barten... Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder
jan erik 0 Rapporter innlegg Skrevet mai 11, 2005 Og bruker krokløsertengene til å snurre barten... <{POST_SNAPBACK}> Dette gjelder bare hankjønn mot formodning? 8) Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder
Jarle 0 Rapporter innlegg Skrevet mai 11, 2005 Fleip om Trønderbarten ska æ ha mæ frabedt ja <{POST_SNAPBACK}> Trodde ikke det var fleip, jeg. Var det ikke alvorlig ment da? :lol: Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder
Mattis! 5 Rapporter innlegg Skrevet mai 11, 2005 (endret) Hvis du fisker i trøndelag vil du se at mange går med ei saks dinglende i vesten. De bruker den til å stusse barten! <{POST_SNAPBACK}> Jeg mener slett ikke å fleipe med trønderbarten. Synes det er kjempelurt jeg alltid å ha bartestussesaksa for hånden, for så vet du jo hvor den er når du trenger den. Mens jeg f.eks, som ikke har bart, alltid har med meg kondomer, for det kan jo JEG få bruk for, barteløs østlending som jeg er. (...og PS, jeg bruker dem ikke til å vakumpakke all fisken jeg får) Endret mai 11, 2005 av Mattis! Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder
Anne 0 Rapporter innlegg Skrevet mai 12, 2005 Fleip om Trønderbarten ska æ ha mæ frabedt ja åååå, en ækt trønder tåle nå litt "spik" om den tjokke bartepryden med krøll, som bare en ækt trønder kan ha... Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder
Laksefisker 0 Rapporter innlegg Skrevet mai 12, 2005 Trønderbarten har den fordelen, at ved katastrofer og kriser med hensyn til lite bitevillig laks, og lite utvalg av hår i bindekofferten........så kan trønderbarten bli en fin vinge :biggrin: Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på sosiale medier/andre steder