Hopp til innhold
Anne

Vårens fiskeutstyrskataloger

Recommended Posts

Jeg har ikke lest mange utstyrskataloger i år. Jeg blir i grunnen bare mer og mer irritert av sånne kataloger, når jeg leser om hvor mye bedre "våre" stenger/snører/sneller/vadere etc etc er enn alle andres, og hvor mye flinkere fisker jeg vil bli om jeg kjøper utstyret fra den eller den leverandøren. I blant blir jeg nesten personlig fornærmet; hvor dum tror de at jeg er? :evil:

Ett eksempel (det finnes selvsagt mange andre): Det har vært en del snakk om LTS X1 i en annen tråd. I annonsen i AOF sist, skriver LTS om denne stangen at "Oppbygning og konstruksjon overgår alle enhånds stenger på markedet" Det er store ord (men de trenger et kurs i orddeling...), og jeg lurer på hvordan det eventuelt skal dokumenteres om forbrukermyndighetene begynner å gå markedsføringen etter i sømmene. Når en produsent kommer med en sånn uttalelse helt reservasjonsløst, er ikke det egnet til å gi meg mer tiltro til produsenten. Uansett hvor gode produktene eventuelt måtte være, mister jeg lysten til å legge igjen pengene mine der (nå tenker jeg de blir bekymret hos Loop :-? )

Det finnes stenger der ute som snakker for seg selv uten en sånn vanvittig markedsføring og uten å måtte nedvurdere andres produkter. Takke meg til dem... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Den svenske Loop-katalogen er kommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den svenske Loop-katalogen er kommet.

Den MÅ jeg ha, vet du om Looptackle Norge tar inn disse? Evt. andre norske butikker jeg kan trygle om å få den tilsendt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nei, Loop kommer ikke med en norsk katalog over Loop-produktene i år, men jeg skrev svenske for ikke å forveksle med den norske Loop LTS-katalogen.

Ja, Loop Norge er også leverandør av de "ordinære" Loop-produktene, for å si det slik, det vi tidligere har kjent som Loop-produkter. Den norske forhandlerlista av Loop-produkter (og de svenske og danske) står i Loop-katalogen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nei, Loop kommer ikke med en norsk katalog over Loop-produktene i år

:-? Klarer ikke skjønne Loop konseptet.

Først skal de lage sneller i Østen med danielsson hjelp.

Deretter skal produktene markedsføres i Sverige, men likevel selges i Norge?!?

Skjønner meg ikke på segmenteringa til Loop, men skaffe katalogen fra Sverige, no problem. Skal og sende med en lite klagenotis, så får vi se hva svar som kommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Willhelm, det var altfor lite om meg de i DF katalogen...allttfor lite. Se på LTS og andre.....nei bare havabbor og annet søppel.....jeg vart skikkelig skuffa! :evil: og nu flipper jeg ikke jeg skulle vært avbildet sittende på toppen av monolitten men jeg elegant slynget lina rundt i kvintruplet-snakerolls.....ala herr sjhøgreen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

...men skaffe katalogen fra Sverige, no problem...

Du behøver da ikke det, Tres Bien. Det er flere Loop-forhandlere i Norge, omtrent som før, kanskje med en par endringer. I ditt område er det Intersport Hidle og Sportsenteret Kvadrat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du behøver da ikke det, Tres Bien. Det er flere Loop-forhandlere i Norge, omtrent som før, kanskje med en par endringer. I ditt område er det Intersport Hidle og Sportsenteret Kvadrat.

<{POST_SNAPBACK}>

Men de har såvidt jeg har sett ikke katalog over annet enn LTS, på demoen var det kun LTS og i butikken. Men håpet er Kvadrat, de skal ha demo i slutten av april, LTS, men da kan en jo håpe?

Har enda ikke fått svar fra Sverige :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gero fikk Loop-katalogen fredag (for en uke siden), men her har de heller ikke fått den ennå. Loop er vel bare litt seint og stykkevis ute med den, tenker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk ingen mail tilbake fra Sverige, men fikk katalogen i dag :biggrin:

Den var meget flott og det var godt å se color stengene igjen.

Nå gjelder det bare å få prøvd Signature...

Et spørsmål:

Skjønner ikke helt hvorfor det er bilder og tekst til evotech sneller?

Er dette østenkopier av Danielsson eller er det rett og slett en katalog som er laget før "bruddet"??

Endret av Tres Bien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:blink: Tror at det er Østen-kopier av Danielsson, altså at de utvendig er kliss like de forrige Loop-snellene.

Men svensker her inne, noen av dere som har sett de nye Loop-snellene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

De er jo kliss like!!!!! Også navnene???

Men det nye var visst at man kunne ha 3 spoler til samme ramme.

Håper noen kan bekrefte eller avkrefte, fin katalog var det i alle fall :roll:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det med flere spoler til samme hus stemmer.

Med utseendet vet jeg for lite. Det finnes ikke Loop-produkter her vi bor, dvs. det er en butikk, men foreløpig er det ikke nyheter å se der. Det er heller ikke Loop LTS-forhandler her.

Det er jammen ikke enkelt å få kikket nærmere på Loop- eller LTS-stenger uten å måtte reise til Lillestrøm (36 mil...).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Guest Rams

Endelig en informativ og sakelig katalog uten "pudder&fjas"!

Den nye katalogen fra Tundra Outdoor dumpet ned i postkassa, og så langt ser det veldig bra ut!

Lekker, oversiktelig og flott design. Likte godt utbrettsiden der en Scott G er avbildet 1:1! Desverre fant jeg lite materiell for fluebinding, men hva gjør vel det når Tundra kommer med en ny katalog til høsten!

Fant ikke så mange nyheter, men gledet meg spesielt over at grafittvoks er i handelen (siden den biten jeg hadde forsvant for noen år siden, har ikke produktet vært å oppdrive. Smøring av holkene med stearin har aldri vært noen tilfredsstillende løsning for meg).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg