Hopp til innhold
Anne

Vårens fiskeutstyrskataloger

Recommended Posts

Dæven, de brillene må jeg ha! Alle mine briller ramler av så fort det biter på flua. :biggrin: Dessuten passer de vel til alle hodeformer, inkludert min?

Jeg må si jeg blir mer og mer lattermild etter hvert som jeg leser disse katalogene. Vi burde kanskje lage en tråd med beste humoristiske/idiotiske innslag fra dem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Men, vet du hva, det finnes en veldig saftig marked i solbriller for fiskere! Jeg ble fortalt en gang av en representant for en norsk distributør at jeg bør ikke undervurdere hvor mange solbriller man kunne selger til fluefiskere!

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Stort sett alle solbrillefabrikanter lager modeller med polaroid. Det vil si at du kan få tak i polaroidbriller på bensinstajoner, i sportsforretninger og hos optikere. Altså er det et vell av muligheter og prisnivåer på gode briller. Null problem. Det vil selvsagt være store forskjeller på kvalitet, men ofte er de som presenteres i fiskekataloger noen av de dårligste som finnes på markedet selv om prisen skulle tilsi noe annet. Med hederlige unntak selvfølgelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nåja, jeg ville vel tatt alle kataloger med en klype salt.  

Derfor jeg sa <så meget> og brukte " tegn skal jo være en indikasjon på at jeg tar noe med en klype salt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

vet du hva det å være paranoid med omvendt fortegn betyr? jeg leste om det idag. En glimrende egenskap egentlig i normale mellomenskelige forhold. Det er en hyperpositiv holdning hvor en konskvent tror det besteom folk ser etter det beste osv. det er desverre en egenskap som passer litt dårlig i denne settingen....Husk det at du er paranoid er ingen garanti for at du ikke er forfulgt. Bertyggende..... :shock:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen som vet om Loop sin katalog har kommet? Jeg vet at LTS-katalogen har kommet, men det står jo ikke noe i den om de resterende produktene til Loop (De har jo noen få igjen etter at Evotec`en "glapp" :roll: ).

Ut fra det jeg mener å ha fortsått, så er vel LTS en produktserie i selve Loop-sortimentet, eller er dette feil? :-?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

LTS er Loop Team Syrstad og er som du sier en produktserie i Loop, utviklet av Trond og Knut Syrstad og Göran Andersson. Loop Tackle Design i Sverige har derimot et eget sortiment. Loop-katalogen skal komme rett over påske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har kikket litt i LTS katalogen nå og syns det er litt rart at de lager en så forseggjort katalog uten å lese korektur....er utrolig mye "slurvefeil" der!!!

Får vel satse på at produktene er bedre!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jøss, er det noen av produsentene som skryter av produktene sine! :o

" Vår nye stangserie Medioker er en usedvanlig middels stang av ujevn kvalitet. Stanga er produsert i østen av billigste grafitt og korkmateriale. Har en slaskete aksjon og egner seg bare for fluefiskere som ikke er spesielt gode til å kaste. " Tipper denne stanga hadde solgt som bare det. 8)

Selvsagt skryter prosusentene alt for mye av produktene sine, og det er litt for lite faktaopplysninger i reklamen, men sånn er det bare.

AF-katalogen er og blir kongen, men det er litt rart at absolutt alle stangseriene er det beste kjøpet.

Det pussige er jo at selv om vi kritiserer produsentene for den overdrevne markedsføringen overtar vi selv denne rollen når v har kjøpt produktene. 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er jo litt sjarmerende når reklamefolket tar godt i da:

"Formstøpt, superlett hov laget i karbon med en spesiell utforming der fisken nærmest svømmer inn i hoven".

Leste den ja. Overgår det meste;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Alle vet jo at stor fisk skyr hoven - skal du få stor fisk må du la hoven være igjen hjemme 8) Så denne reklamen tror vi ihvertfall ikke på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det irriterende er jo at man tror folk er så dumme......Det er også forskjell på løgn og skryt. Det dreier seg jo om troverdighet og respekt for kunden som man lever av. Sunn parasettisme kontra destruktiv ditto.... Folk er ikke SÅ teite eller..... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

.........the best a (flyfishing)man can get.......

mens damene må nøje seg med plenityd mens de kan forvente effektivitet :badgrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

LTS-katalogen overgår jaggu AF's også, når det gjelder superlativer :biggrin:

Alle stenger og sneller er ikke bare bedre enn noe annet du får kjøpt, men mye bedre også :shock:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann.

Jeg har bare lest AF sin, og Vision sin, og siter igjen med et inntrykk av at AF med sidne svart-hvit-bilder tar et steg i retning Sage-kataloger og Simms-kataloger. Som vanlig så er vel AF sin katalog rotete...

Når det gjelder Vision ble jeg positivt overrasket. Artig katalog, lo litt da jeg lest eraklamen om snellene deres som "...ikke stopper tog". Stussa litt på hvorfor ikke exstreme-serien var med i katalogen (stenger altså). Har de gått ut av produksjon?

Mvh

Gulars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I følge DF er flere av stengene utviklet av dyktige fluefiskere!!! Og gudskjelov for det...

Det blir liksom som den OB-Fleur reklamen på TV: "Utviklet av en kvinnelig gynekolog" :lol: '

Men når sant skal sies, DF katalogen er veldig kul. Masse informasjon, masse nytt, og lave priser. Litt rotete og orientere seg i, men det går med litt trening, for dette er en sånn katalog man kan lese om og om igjen. Og hele katalogen handler igrunnen om å gi skryt til Sven Kalmar for hans kasteferdigheter. Det må du være fornøyd med SK :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

AF har jo som vanlig en fin katalog (IKKE ironisk ment). De har en rekke forskjellige snører, og viser profiler på en eksemplarisk måte. Her kunne jeg ønske litt mer info og litt mindre skryt, det er jo helt klart at ikke alle snørene kan være absolutt best til alle typer fiskesituasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann.

Har nok ingen nettadresse, men prøv:

roy@tundraoutdoor.no

Roy er en hjelpsom selger som sikkert hjelper deg.

Mvh

Gulars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har noen nettadressa til Tundra: vil ha katalog  :biggrin: 

På forhånd takk

Tundra har vel ike kommet ennå?

Scott og Simms har!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sendte en mail til tundra for en uke siden. Fikk beskjed om at katalogen ikke var klar enda, men at den kom i posten så snart de hadde den ferdig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg