Hopp til innhold
Gjest

Verdens beste!

Recommended Posts

-Ja, helt sikkert !, i tillegg til: St.Croix, Fenwick, Sage, Diamondback, Vision, Vangen, Hardy, Redington, Scott, Hørgård, Kaitum, Thomas&Thomas, Orvis, Løvstad, .....................

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

-Ja, helt sikkert !, i tillegg til: St.Croix, Fenwick, Sage, Diamondback, Vision, Vangen, Hardy, Redington, Scott, Hørgård, Kaitum, Thomas&Thomas, Orvis, Løvstad, .....................

Du glemte Loop!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mattis,

Kanskje du kunne si noe om hva det er med Gatti som får deg til å mene at de er verdens beste fluestenger? De må vel skille seg kraftig ut fra mengden siden du kan påstå dette så kategorisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Gjest

Heisann... Hvorfor er gatti så utrolig bra? Hvorfor er ikke GLX Distance bedre? Eller kanskje Thomas&Thomas Vector? Tror ikke det en noen stenger som er verdens beste, men noen er nok bedre enn andre til forskellige ting... Feks. Distancen er bra til å kaste langt med, men til vil nok si at Vectoren er mer behagelig å gå å fiske med...

mvh

Sten-André Karlsen

Kristiansand

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Gjest

Alt for mye fokusering på langkastende stenger. Det virker som om bra stenger = langtkastende stenger, her på forumet. Jeg kan ikke forklare hvorfor favorittstanga mi er bra. Den kaster ikke spesiellt langt, var ikke spesiellt dyr og har ikke spesiellt bra finish. Men den er bra, fordi jeg liker den. Smaken er som baken. Jeg har kamerater som fisker med stenger som koster 4000,- mer enn stanga mi. De har betalt ca 1000,- pr ekstra meter kastelengde. Men stanga mi er bedre. Fordi jeg liker den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Lnagt kastende stenger er vel bra spør du meg , poenget er at du kan kaste langt med de fleste stenger innenfor en hvis lengde.

Det som er viktig er å ha bra teknikk , man kan godt kaste 30 meter med en gammel Hardy hvis man er god til å kaste, og kjenner utstyret.

En langt kastende stang trenger ikke å koste 5000 , loop stengene , og vision stengene er et eksempel på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Loop er langt fra best, men det er meget bra, blueline og greenline iallefall. blackline liker jeg ikke, og er feilmerka, 1 klasse for høyt syns nå jeg. og yellowline er ikke helt min aksjon

Men alt er jo bare smak og behag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja det synes du SAGE, jeg synes ikke sage er best så da er vi alle enige om at enhver stang blir best for den som fisker med den, uansett pris osv. Men noen stenger føles bedre enn andre for eneklte. den beste stanga eller merke er umulig å si for det varierer for hver enkelt fluefisker.

Men SAGE, du kan ikke si at Loop er langtfra best.....det blir umulig!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Klart jeg kan si det Tobbi :) Men for all del, jeg syns loop er ei helt vanlig stang, ergo langt fra best :) Men langt fra værst. Helt vanlig stang etter hva jeg syns. Grunnen kan være at jeg aldri har likt det color conseptet, og har fått stengene en plass der de ikke hører hjemme. Men nå var det min mening og slik er det :) Blackline er totalt feil merka angående klasse, det gir dårlig inntrykk for meg. yellowline er ekstrem stygg. blueline og greenline er rett ok, men ikke no mer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hadde du lest noen subjektive tester som ikke er SAGE-farga, hadde du sett det at Loop generelt sett kommer like godt om ikke bedre ut enn Sage (eksempelvis) Det er ikke alltid prisen som teller...... T.o.m ei stang til 1600 scora mer en de Sage stengene jeg så i testene... Og de er ikke basert på merket i det hele tatt, heller ikke pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Overhode ikke noe spennede hva andre folk syns om stengene jeg liker :) Og hvis du trur jeg kjøper sage fordi de koster engod del mer tror du feil. Tror du jeg kjøper sage for å få status tror du også feil. Her jeg bor og fisker er det ingen som ser forskjell på ei fladen fluestang eller en sage. Jeg syns sage er best, liker sage xp best av sage stengene og har kasta med en god del andre merker men kommer alltid tilbake til sage.

Hvorfor er du så opptatt av prisen på stengene? Uansett hva det er snakk om så kommer prisen frem, jeg kjøper ikke fluestang pga prisen, jeg kjøper stanga jeg har lyst til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det jeg prøver å si deg SAGE er at du ikke kan komme med en påstand om at Loop ikke er best så bastant. Jeg synes det, du synes SAGE, men å si det du sier blir for teit.

Det er og blir din subjektive mening!

Skjønner du?

Og da prøve og komme med et "plaster" på såret om at Loop er bra dte og, men..... vel du får se det du ser i det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

De loop stengene jeg har testa etter HM og adventure serien har ikke fulgt opp mine forventninger. Ergo JEG syns stengene ikke er så bra. Loop HM og 1 stang i adventure serien var meget gode, og hvis jeg ikke kan komme med egne meninger så blir det jo litt verdiløst med ett diskusjonsforum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hallo!!!

Ja det er vel opp til hver enkelt hvilke stenger som man faller for og hvilket merke. Alt kommer ikke ann på pris.

Jeg bare sier igjen, prøv SAGE SLT.

Fluefiskerhilsen!! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

fluefisker'n :) Godt du er fornøyd med SLT, der jeg handler ville selge meg en slik :) Han begynner desverre å kjenne meg veldig godt, og han skulle da sende meg ei slik stang i klasse 3 slik at jeg iallefall kunne teste den. Og ja jeg gleder meg litt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hallo SAGE!!

Gi meg en tilbakemelding når du har fått prøvd SLT :P , jeg er godt fornøyd med kjøpet, selv om jeg ikke har fått prøvd den så mye ennå.

Jeg håper at du liker det du får prøvd, og at du ender opp med en SLT :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

De loop stengene jeg har testa etter HM og adventure serien har ikke fulgt opp mine forventninger. Ergo JEG syns stengene ikke er så bra. Loop HM og 1 stang i adventure serien var meget gode, og hvis jeg ikke kan komme med egne meninger så blir det jo litt verdiløst med ett diskusjonsforum

Du kan selvsagt komme med din mening, det er bare måten du kommer med den på. Hvor mange Loop stenger har du egentlig testa etter HM og Adventure?? Synes ingen av Adventurere stengene kan sammenlignes med noen av de nye stengene i color consept. Den er langt fra så stabil som de nye. Kan ikke helt forstå hva du legger i ei god stang lenger SAGE??? Blackline har jeg mindre kjennskap til, så er det sagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Adventure 12, 9 fot klasse 8/9 er en rå tohåndstang. Ellers hva jeg legger i stanga, Igrunn at alt skal vente til mine forventninger og jeg trives med stanga, både kastemessig og den skal ha god finish. Jeg har testa en del av de loop modellene, og blueline har jeg fiska mest med og er den modellen jeg liker best av de.

Og man får ikke drittstenger idag over 1000 spenn, det har jeg aldri sagt. Men det er mange stenger jeg ikke liker, ergo ikke gode etter min mening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hallo SAGE!!

Gi meg en tilbakemelding når du har fått prøvd SLT :P , jeg er godt fornøyd med kjøpet, selv om jeg ikke har fått prøvd den så mye ennå.

Jeg håper at du liker det du får prøvd, og at du ender opp med en SLT :D

Skal jeg gjøre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg skulle likt å se de testene som viser at loop er bedre enn sage! det må jeg si at de som har testet kan ikke ha mye peil. Sorry folkens, men loop har ei å annen god stang, og ikke mange bra. Resten er helt ok... Sage derimot har ei å annen som ikke er fult så god, men mesteparten er knall bra! Jeg har prøvd så godt som alle seriene fra både loop og sage, og kan si at sage er bedre uansett!

Jeg er enig i at ei stang er god, viss du liker den, men det som er poenget er at sage stengene trenger ikke være så harde, men uansett så kaster de grisebra! Loop er ganske behagelige, men det hjelper ikke no på kasteegenskapene! Det er ikke stenger loop er kjent for å være flinke til, det er nok heller snellene som er bra! De er nok blandt de beste på markedet!

Sten Andre Karlsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg