Hopp til innhold
Ståle Hasselø

Norsk laksefiskefilm, enhånds - kjempebra!

Recommended Posts

Har sett enhånds-filmen til Randulf Tverrfjell og Jan Erik Granbo.

i AF Powerteam.

Dette er rått folkens, store lakser på enhånds...tøffe fighter, rifling, heftig kasting, gode tips og flotte elver.

filmen er laget av de samme som produserte for syrstad tror jeg :D

Endret av Ståle Hasselø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Den heter Laksefiske med enhånds og er å få tak i nå

Siden jeg er litt utafor :oops: (i Makedonia) er det noen som vet hvor jeg kan få tak i den?

Hilsen

Peter Ross

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Siden jeg er litt utafor :oops: (i Makedonia) er det noen som vet hvor jeg kan få tak i den?

Hilsen

Peter Ross

www.nfisk.no sender den nok til deg :) Hvis ikke finnes den vel her og der :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

www.nfisk.no sender den nok til deg :) Hvis ikke finnes den vel her og der :D

Takk for det... da blir det laks til jul!

Hilsen

Peter Ross

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En nyskapende film om enhåndsfiske etter laks. Her vil du for første gang i Norden, få økt kunnskap og masse inspirasjon om et meget spennende og effektivt fiske. Du lærer forskjellige fisketeknikker som kan benyttes under ulike forhold, kasting, fluevalg og utstyrvalg. Idé og opplegg for filmen er ved Jan Erik Granbo og Randulf Tverrfjell.

Spilletid: 90 minutter

299 hos Gero

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjempefilm, inneholder det meste ein treng å vite om einhands laksefiske...

Likte veldig godt planleggingen av korleis dei skulle fiske hølen... sakte, fort, djupt..osv. BRA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Siden dette er en film fra folk som arbeider i Aktiv Fritid systemet, så selges den nok overalt hvor deres produkter er i assortementet.

Knakende bra film..... tipper det blir flere som fisker laks med enhånds etter dette. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har fisket med enhånds etter laks i noen år nå det er sinnsykt fett å den filmen var helt rå PUNKTUM noe av det beste jeg har sett å jeg har sett mye hehehehe løp å kjøp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er den beste filmen som er laget til nå synes jeg etter endelig å ha sett den. Flott blanding av kjøring av fisk og teknikk samt binding!

Helt rått å se så mye stor fisk bli kjørt på enhåndsen, ett under de ikke knekker stengene i juni og med så hardt press, selv hadde jeg aldri turt å kjøre fisken så hardt!

Noen som vet hvilke stenegr de brukte, snakka hele tiden om toppaksjonerte stenger! Så den ene stanga hadde ett stort stygt merke på seg :shock:

Det å lese hølen er fint og greit, det er bare sånn at svært få i dette land får ett slikt strekk for seg selv, for den saks skyld noe strekk for seg selv uten at det koster bein og armer. kanskje en dag kan jeg og fiske etter laksen på ørretmaner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det ble vertfall brukt GL 3 der. Lengde og klasse veit jeg ikke.

GL3 toppaksjonert, eh.... javel, det er nå det de sier. Hmmm...hørtes merkelig ut, lurer på hvor mange som mener GL3 er toppaksjonert :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Syntes også filmen er bra,men savnet anbefalinger om bla stang-lengde og snøreklasse! Siden de hadde med såpass mye om synkegrad,fortom osv hadde jeg regnet med å få noen tips om dette også :-?

Men det er vel stenger på ca 10 fot som er mest brukt,i klasse 7-9 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Roar fikk som svar fra gutta at det var stenger på 10 fot fra guideline og loomis, veldig generelt svar gitt.

Tipper de bruker glx distance i alle fall???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jan Erik bruker ofte "Ferrari'n" sin, ein GLX Distance #7, fantastisk stang til enhånds spey, som han behersker sånn passe!! :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!

-Som jeg gleder meg til å se den. Bestilte den nå nettopp etter å ha lest innleggene her.

Veit ikke hvor mange ganger jeg har fått misbilligende blikk fra gutta med større stenger og kraftigere utstyr enn meg selv. -Dæm har måtta tørka fliret ja, når jeg og ikke dem, har tatt laks!!

Håper videoen gir meg økt enhånds-sjøltillit...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det får du defintitvt, tenk deg junilaks i stri elv med en skarve enhåds, stengene ligger nesten flate i perioder, fiskeren og :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Veldig bra film! Underholdende og litt anderledes. her er det fokusert på praktisk laksefiske. Det er en ting som daredevil nevner, det er litt om stenger. Det blir jo fortalt om fluer, liner og fortommer.

Uansett, filmen fortjener et :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Må nok ha denne ja :D . Høres befriende ut at det ikke er utstyrsprat om fiskestenger med :biggrin: . Ja til enhånds !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

GL3 toppaksjonert, eh.... javel, det er nå det de sier. Hmmm...hørtes merkelig ut, lurer på hvor mange som mener GL3 er toppaksjonert :o

JEG sa ikke at GL3 er toppaksjonert, men hvis du følger litt med på filmen så ser du klart å tydelig at de i hvertfall ved en anledning fisker med en GL3. Spørsmålet jeg svarte på var om hva slags stenger de brukte der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg