Hopp til innhold
Stennis

TFO #2

Recommended Posts

Ser at TFO-stenger får usannsynlig mye skryt her på forumet. Spørsmålet mitt er: Har noen prøvd 6' #2 i den rimeligste serien, og hvordan er i såfall denne (aksjon, hastighet, kastbarhet)? Tenkte å kjøpe en slik som je....hmmm ungene kan leke med. Er det denne serien som kalles "De Grønne"?

Stennis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg testet 6" på destination fishing, men jeg syntes den var for kort. fikk liksom ikke noe følelse med kastinga når den var så kort. men så er jeg heller ikke så dreven i kastinga. Kan man kaste bra så er det kanskje lettere. Men #2'ern i litt lengre stang var veldig veldig god å kaste med synes jeg... så jeg skjønner godt at de får mye skryt.

Kanolsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har ikke kasta med 6'#2, har bestillt en, men jeg kjenner meget godt Den Grønne i 7'6#3 og 8'#2 i prof. 7*6 er litt mer progressiv, en meget bra stang, kanskje den kuleste jeg har prøvd i denne størrelsen, ('#2 er litt flatere i aksjonen men rask, en kat lett toer stang. den funker sikkert bra med line klasse 1. Har sammenlignet litt med Orvis T1 #1 De er omtrent like "kraftige". begge ypperlige stenger. temple forken likk raskere, mer spenstig. Til Elv med tørrflue, evt små streamere , kjapt pocket fiske ville jeg tatt 7'6#3 til stille vann rolige elver 8'#2 Hvorfor ikke kjøpe begge???De er jon nesten gratis....

SvenKalmar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har så sinnsykt lyst på en TFO, men desverre kommer gjerne backing, line og snelle i tillegg. Og da er liksom ikke hele herligheten gratis lenger... :wink:

Likevel, fikk en pangpris på en Vangen Phantom spole (har snella fra før) og et bra 3´er snøre, så en TFO i #3 8´ er rett rundt hjørnet :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tfo kommer med sneller etterhvert. Den minste battenkill en eller System 2L minisneller kan vel ikke koste allverden? Fikk låne den minste Syst2L av V paulsen og det er en kul liten sak. Men jeg ville kanskje kjøpt en CFO123 Litt kult med rå klikk brems Idiotsikkert. og fisken blir litt mer gira.....jeg kommer til å kjøpe den minste TiborLighten så fort jeg får rydda opp i økonomien....

.Mvh SvenK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg