Hopp til innhold
XenZor

Gjeddefiske med flue

Recommended Posts

Var ute en tur i dag vi fikk noen små og en diger :badgrin:

Jepp..en svær og frygtinngytende "gjedde"med Caps :lol:

smågjeddene var det vist jeg som tok :oops: .....på tohåndstanga mi... :roll:...foooooor en FIGHT!!! :biggrin:

kimbim_1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Var ute en tur i dag vi fikk noen små og en diger :badgrin:  

IMG_1156.sized.jpg

*flire* Godt det ikke er bare jeg som har klart det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det må være det styggeste du har fått på kroken noen gang, Robin :lol: . Ha ha ha, jeg ler meg skakk :lol::lol:

Og ja, samme ørepynt prydet mitt øre på Kola i '94. Det er sånn mannfolk tar høl i øra! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nei men pingle klippte kroken og dro  den den samme veien den kom :shock: Kjente nesten ingen ting :?

jepp...STØ på handa som vanlig....i motsetning til visse andres" kaste-teknikk".......... :badgrin: ...

er faktisk litt kvalm enda.... etter en så lang og slitsom "opperasjon" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

jepp...STØ på handa som vanlig....i motsetning til visse andres" kaste-teknikk".......... :badgrin: ...

er faktisk litt kvalm enda.... etter en så lang og slitsom "opperasjon" :)

Du kaller deg ikke Pingle for ingenting nei :) . Hadde det vært meg så hadde jeg tredd den andre veien - krokøyet gjennom skinnet :badgrin: .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det har jeg sett før! Det er gammalt det Robin :wink: . Får du så lite fisk nå, så du har begynt å mimre? Er det ikke litt tidlig på høsten for denslags? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Som tafs kan Du INTE använda vanlig nylon, testa med Supra tress eller ProLeader. Stora fluer som simmar bra, funkar kanon.

http://medlem.spray.se/flyzone

NEJ, NEJ och NEJ. Testa INTE Supra tress, de svenske gjeddera biter av den rakt av. Bättre med nylon 0,15 :evil:

Snygg drillbild, Robino :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hallo gjedde fiske med flue fra belly er helt konge jeg bruker en fortom fra Berkly heter noe sånn som BIG GAME å fås i flere tykkelser den er det bare å klyppe i den lengden du vil tre den gjennom flua holdes sammen mens du smelter plasten med ligther funker som ett skudd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hallo gjedde fiske med flue fra belly er helt konge jeg bruker en fortom fra Berkly heter noe sånn som BIG GAME å fås i flere tykkelser den er det bare å klyppe i den lengden du vil tre den gjennom flua holdes sammen mens du smelter plasten med ligther funker som ett skudd

Låter kanon :D

Var kan man köpa sån? Finns det på någon web-butik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den får du kjøpt i alle fiske forretninger det er Berkly som har den du må sikker få dem til å bestille får du ikke tak i så si fra så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan

Tight lins

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den har skifte navn nå heter den Steelon Nylon Coated Wire å ja det er bare å legge skjøtene inntil hverandre å smelte forsiktig med ligther sitter som ett skudd løsner aldrig igjen. Har brukt både 30 lb å 15 lb personlig så likte jeg 15 lbs en best syntes flua fikk en finere gange. Håper dette hjelper

Tigth Lines

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er fra nå og utover høsten at gjeddene er sprekest. Jeg begynner i nærmeste fremtid med intensivt gjeddefiske, må prøve å sette ny pers i høst på over 8 kg fra belly :P

8 Kg.....? vokser den i frysa Robin? den veide jo ikke mer en 6 i fjor :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Selfølgelig er den bare anslått.Du var med på å anslå den til samme vekt sjøl din kødd :evil: . Den andre gjedda jeg fikk når du ikke var med er anslått til å veie 6 kilo. Jeg husker godt hvor redd du var for å få den nær bellyen din.Du har ikke noen bilder av ruggene du fikk da Steinar :badgrin:.Etter mine beregninger var den Ca 110cm .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg