Hopp til innhold
Løvehjerte

Skjoma

Recommended Posts

:wink: Bruke ikkje å svare på sånne spørsmål før etter sesongen er ferdig!! Men siden det e du så er svaret ingen fangst, bærre en drøss med golfballer og en fin opplevelse rikere :D

Æ syns nok at du heller aldri burde svare på sånne spørsmål... Det kommer en sessong året etterpå også ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hvis sjøørreten fra Sjoma som ble presentert i siste "alt om fiske" ble tatt med hjem er det en skam. Slik fisk skal få føre slekten videre, den var mer enn moden for det....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fangstrapport 2006:

2004 *) 653 sjøørret 883,0 kg 2 sjørøye 2,0 kg totalt 905,0 kg

2005 340 sjøørret 726,6 kg totalt 726,6 kg

2006 111 sjøørret 239,8 kg totalt 239,8 kg

Ikke akkurat ett super år :wink:

Endret av bth_scott

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fangstrapport 2006:

2004 *) 653 sjøørret 883,0 kg 2 sjørøye 2,0 kg totalt 905,0 kg

2005 340 sjøørret 726,6 kg totalt 726,6 kg

2006 111 sjøørret 239,8 kg totalt 239,8 kg

Ikke akkurat ett super år :wink:

Enig. Men det var nok fordi elva var minimal i nesten en måned. Fisket var ekstremt vanskelig, selv om det gikk opp bra med fisk. Får håpe at det lave fangstallet betyr at det blir mange ørretter som får gyte i høst slik at vi får det igjen om noen år. Må jo prøve å se det positive idet. :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var noen dager å fiska i sommer, mye SØ og lite vann! Utrolig lite vann!

Det er tragisk å se en slik fin elv nesten tørrlagt og helt fri for driv!

Jeg blanka totalt! Men ble bare tatt et fåtall fisk mens jeg var der.

Ellers så var det hyggelige folk og en storslått natur!

Forøvrig så er det et skue for seg selv å stå oppe på berghøla å se ned i elva på en solrik dag! Rått!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det noen rapport fra Skjoma i 2007

Lite vann i Skjoma i år som i fjor. Veldig vanskelige forhold. Bra med fisk i elva slik som det vanligvis er. Kan ikke anbefale Skjoma nå, men vent til det regner i et par dager, da kan det bli bra. Har fått noen stykker i helga fra 0.6 til 2.6, men de har ikke vært enkle å få.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du tror jeg spøker så gå på side 1 på dette foraet. På min skjerm står det visserlig august 2004, men kanskje jeg tar helt feil av tallene. Hjelp meg å lese dem. :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du tror jeg spøker så gå på side 1 på dette foraet. På min skjerm står det visserlig august 2004, men kanskje jeg tar helt feil av tallene. Hjelp meg å lese dem. :confused:

Det er fordi tråden ble startet i 2004. Hvorfor er det så rart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ok, det var svaret som jeg etterlyste. Trodde ikke at innlegg ble liggende så lenge, men nå vet jeg det, takker og bukker. :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen nylige rapporter fra skjoma??? Tenkte meg en tur på onsdag og kunne være greit å vite om hvilke plasser med best fangst, vannstand, fiskeoppgang osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan rapportere om at turen ble vellykket med ei sjørøye på 1,2kg og en sjøørret på 1 kg :biggrin: I tillegg mistet jeg en sjøørret på ca kiloen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

åpningsfisket i skjoma?? noen som vet noe om fangster?

Jeg var der fredagen.

Elva er lita, og det står en hel haug av laks i Berghølla. En og annen ørret står det der også.

Fikk selv en hannlaks på ca 3.5 kg på hjemmelaget flue. Begynt å bli brun og hadde betydelig krokkjeft. Siden laksen er fredet, ble den forsiktig sluppet ut. Ellers hadde jeg 5-6 andre fisk etter flua. Men er vanskelig å anslå størrelse.

Det jeg har hørt av fangst er at det ble tatt 3 ørreter og noen laks første dag. Et par av dem ble tatt i Berghølla.

Natt til lørdag ble det tatt en sjøørret i Leirbakkhølla på ca 6-7 kg.

Så noen er heldige. Det må nok komme litt mer regn slik at laksen i Bergholla går opp, virker som ørreten og laksen ikke går så godt i hop der. Er observert endel sjøørret oppe i Skjomdalen. Her er det også observert endel laks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg var der fredagen.

Elva er lita, og det står en hel haug av laks i Berghølla. En og annen ørret står det der også.

Fikk selv en hannlaks på ca 3.5 kg på hjemmelaget flue. Begynt å bli brun og hadde betydelig krokkjeft. Siden laksen er fredet, ble den forsiktig sluppet ut. Ellers hadde jeg 5-6 andre fisk etter flua. Men er vanskelig å anslå størrelse.

Det jeg har hørt av fangst er at det ble tatt 3 ørreter og noen laks første dag. Et par av dem ble tatt i Berghølla.

Natt til lørdag ble det tatt en sjøørret i Leirbakkhølla på ca 6-7 kg.

Så noen er heldige. Det må nok komme litt mer regn slik at laksen i Bergholla går opp, virker som ørreten og laksen ikke går så godt i hop der. Er observert endel sjøørret oppe i Skjomdalen. Her er det også observert endel laks.

takker for raskt svar!!=) tar en tur onsdags morra og blir til torsdag formiddag. skal først fiske oppe lagt oppe i elva, mot stiberghølla, så regner jeg med at det blei en tur i bergholla etter fiksekortsalget;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Elva er nå ekstremt lita. Går noe fisk opp på natta. Har selv fått to en på 1.8 og en på 2.4. Men forholdene er ekstremt vanskelig. Nesten ikke drag i elva, og fisken står på bunn og gaper etter oksygen. Hvis jeg var deg ville jeg dratt til en annen elv, hvis du har muligheten. Vent på regnet, da kan det bli moro i Skjoma.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tørrmygga, hvor fikk du dem? Og har du noen tips som gjør at jeg også kan få lurt noen fisker? Av den rette sorten vel og merke. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg