Hopp til innhold
søo

Sjø ørret i skogsfjorden

Recommended Posts

Er det noen som vet om det er bra å fiske sø i skogsfjordn på ringvassøya? Isåfall hvor? Må vel gå en del ørret i nærheta av skogsfjordelva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Det går garantert en del ørret å vase rundt inni Skogsfjorden, og området på andre sida av elva (sett fra veien) ser jo ut som en liten hotspot (langgrunt og fin bunn). Egentlig så skjønne æ ikkje helt koffør du skal fiske sjøørret hvis du drar til Ringvassøya på den her tida av året. Det finnes jo masse flotte fjellvann å besøke, og mange av dem innehold grov brunørret. Det e vel sånn at hvis du kjik på kartet og plukke dæ ut 4-5 vann litt opp på fjellet, så e mulighetan god for at det står noen smellfeite å vente på dæ :D Mitt forslag e derfor: Skal du til Ringvassøy, glem sjøørreten og sats på fjellet!!! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har hytte på pernilsajord, så det er meget enkelt å svippe ned til fjordn. Hadde ikke lyst å gå så mye til helga, så det blir latmannsfiske på meg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har hytte på pernilsajord, så det er meget enkelt å svippe ned til fjordn. Hadde ikke lyst å gå så mye til helga, så det blir latmannsfiske på meg :D

Da foreslår æ at du hold an hytteturen ei uke, og satse på elva :wink: Det e jo egentlig ei ganske sein elv, men det e no det kan stå storlaks i kulpan. Hvert år blir det tatt laks på rundt 10-12 kg i elva, og den blir enten tatt tidlig (juni) eller seint (august). For to år siden så æ på en fyr som fikk en storing på ca 10 kg i svingen. Det va ganske rått å se en så svær laks bli tatt i ei så lita elv :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Drar nok ut den 15 når elva åpne også, er ofte der ute. Er så heldig å være grunneier, så jeg har eget kort :D , det er ei uforutsigbar elv. Mange har fått seg overaskelser der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, hvis man kjenne elva litt så kan det være ei fantastisk lakseelv :D Glassklart vann og spotting av laks, perfekt størrelse for enhåndsstang, og bitevillig fisk. Kan man be om mer?! :D Æ brukte også å være mye i Skogsfjorden når æ bodde i Tromsø, og det blir nok mange tura dit når æ flytte nordover igjen. Kjenne det krible allerede :o :D Trur forresten æ møtte dæ i elva for 2-3 år sia. Da hadde du nettopp kjøpt hytta, hvis æ ikkje huske helt feil. Vi diskuterte fluevalg, og æ viste dæ sikkerflua i Skogsfjordelva. Huske du korsn flue det va? :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den e så god at æ velge å sende dæ den privat. Selv om æ normalt dele all min (begrensa) kunnskap med andre, så foretrekke æ å gjøre det manno a manno :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skal utover til Skogsfjordelva i dag. Var tatt en laks der på 4 kg tirsdag. Visstnok vært trått før det. 8,5 grader i helga. Satser på at varmen de siste dager har lurt tempen opp rundt 10 tallet. Ser du gir ut alle godtipsan vårs sixpack, har forresten bundet meg et par nye fluer til skogsfjorden som jeg har supertro på, i kveld får jeg svaret :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tror nok helga kan være bra ja. Det er jo fullmåne 2 juli så floene blir bare større og større......... Og da kommer jo vår venn salomon salar svømmende :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ser du gir ut alle godtipsan vårs sixpack, har forresten bundet meg et par nye fluer til skogsfjorden som jeg har supertro på, i kveld får jeg svaret  :lol:

Ja, du vet at æ e villig til å dele på informasjon. Æ har lært en ting etter to år i "utlendighet", lokale fiskera som gir nyttige tips e alltid en glede å møte ved elvebredden :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk forresten melding på øret fra Rypekongen at Skogsfjordelva bare e å glemme ei stund framover. Det har visstnok kun blitt tatt en laks (4kg), 3 sjøørreta, og en forvilla regnbueørret sia åpninga...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

No har jo temperaturen di to siste dagan vært te vårres fordel, så laksen tape forhåpentligvis te helga! Hvis ikke, smake det jo fortsatt godt med bålkaffe og cognac 8) , kanskje man til og med får tid å sove litt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ønsker deg lykke til. Hvis du ikke kan trylle laks til elven skal du få en vanskelig nøtt å knekke. Mye snø i fjellet som enda skal tine, målte ikke tempen men tror det enda går hvertfall en uke før smeltingen er over.... Send en mld hvordan det gikk...........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ikkje noe annet enn det æ hørte da æ var der ute i forrige uke. Tatt 1 laks, 3 sjøøreta og 1 sjørøye. Var inga laks å se i vassdraget og enda mindre å få :) . Klarte å krige livet av en sjøørret på 6 hg, det var det som ble tatt det døgnet. Minner om at det i fjor ble tatt en laks åpningsdøgnet og det deretter gikk ca 1 mnd før neste laks ble tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skogsfjordelva føye sæ inn sammens med de fleste elven i landet. Elendig åpning. Kor e laksen? Hørte en teori som gikk på lite plankton i fjordan --> Lite småfisk i fjordan --> Laksen/sjøørreten står foreløpig ute på storhavet å gjør sæ feit --> Sein oppgang.....

Kan det være nokka hold i en sånn teori?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Pratet m en lokal fisker der ute i dag. Han hadde hatt en fisk som slo etter flua en gang men bommet. Ellers helt dødt, ingen fisk å se i elva :cry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Inga liv i hverken vann eller elv forrige helg... Drar kanskje på hytta tumørrøu å blir te fredag. Nokka må æ no få førr h........!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det nærmer seg med stormskritt midten av juli. Da starter nok fangstene der ute også. De fiskerne æ har prata med de siste dagan har obs ca en fisk pr. dag, liten oppgang mao, men en klar bedring :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

No vake det laks rett oppfør brekket, så nokka har no gått opp. Heftig vaking onsdagskveld, da va jo elva selfølgelig stengt. Kraftig vind å dårlig tørrfluefiske i tilleg...Jævla godt vær va det no ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg