Hopp til innhold
olejens

laksen ja laksen

Recommended Posts

Det er mye vinterstøing som e på tur ned elva .har hørt at det beggyner og komme laks i fjorden. det er tat noen laks i karasjoka og iessjohka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Noen som kjenner til Tana elva (evt. elvene omkring) som har spådommer om hvordan fisket blir i slutten av juni ?

Reiser nemlig fra sørlandselvene hvor vannstanden ikke er noe å skrive hjem om - for å prøve lykken nord... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ja har kjenskap til elva karasjohka og side elver. du kan spøre om ka du vil i de elvene :wink: .side elvene kjener jeg og :P.jeg kan si at det e bra fiske da når du kommer så velkommen til europas beste lakse elv :roll:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

jeg synes at terje e er en kosselig kar han skal få det fint i karasjoka når han kommer da skal det bli fisk på han og store laks :wink: du skal se når vi tar båten og kjører opp over elva kor mye finne plasser det e og fiske så du kan ikke samme lingne elva med merre en øyne ka se :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen som har noen lure tips om Laggo? (Langfjordelva)

Jeg skal tilbringe 1 mnd langs lakseelvene i Finnmark, og har tenkt meg innom Tana og Laggo en tur..

Skal hovedsaklig fiske i Komagelv hvor jeg har fisket noen år før, så hvs noen lurer på noe derfra så er det bare å spør :wink:

men håper på tis fra kjentfolk :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hehe som jeg lo da jeg så det der. DU får se om lokalbefolkingen der oppe er så venlige da :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jahaja, så det er ikke så mye å hente?

Har truffet mange hyggelige folk i Finnmark tidligere!

Det er alltid noen som ikke er fullt så hyggelige også da.. har truffet noen idioter også :x

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen som har noen lure tips om Laggo? (Langfjordelva)

Jeg skal tilbringe 1 mnd langs lakseelvene i Finnmark, og har tenkt meg innom Tana og Laggo en tur..

Skal hovedsaklig fiske i Komagelv hvor jeg har fisket noen år før, så hvs noen lurer på noe derfra så er det bare å spør  :wink: 

men håper på tips fra kjentfolk :D

Laggo er en fin elv og faktiskt en sen elv, var der ifjor og begynnte å bli normal vannstand i mitten av juli og da var masjokka nesten tørrlagt. Står en god del om både Laggo og komagelv på min hjemmeside så klikk inn der.

Du kan enten nå Laggo med lokalbåt, Cato bruker tilby sine tjenseter med tranport opp til veislutt 4km og fryse inn laksen for deg om du er snill. Koster noen kroner men vel verd om du har mye mat og drikke med samt skal være der noen dager. Veien slutter ved skråberget som er kanskje den beste kulpen og ligger bra til om du skal ned i munningen å fiske blink. Eller du kan gå fra ifjordfjellet (litt langt) eller fra Bekkarfjord som er kortest. Tar ca 2 timer.

Om du tar lokalbåten husk å avtale hvilken dag du vil bli hentet, går ikke alltid innom Laggo om du ikke sier ifra. Har anløp der tror det er 3 dager i uken. Kontakt FFR der oppe for rutetider. Båten går fra Smalfjord

Om du ser et gjeng på 3-6 stk i Laggo, Tana eller Komagelva som spør om du er kaffetørst så er det sikkert oss :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er sikkert noe å hente vil jeg tro. Jeg lo godt av den feilskrivingen din bare. Unnskyld :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

de to siste årene har det vært lav vann stand :cry: . får håpe at det ikke blir i år det samme. det har regnet bra nu så det ser bra ut foreløbbig :-? . det er ta noen laks nu men ikke så mye enda.fiske i annarjokha er bra men du må ta en tur innom korssjohka på tur ned, det er en bra side elv som renner til annarjohka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg skal til Komagelv fra 4 juli og ut i august engang så jeg er nok å treffe :wink:

takker for tips Sportsfiskeren :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg skal til Komagelv fra 4 juli og ut i august engang

Om du skal i Komagelva mot slutten av juli og i august så må du nok helt opp mot porten om ikke ennå lengere. Høres ut som om du har vært der før så du vet kjøreveien halvveis opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg