Hopp til innhold
svensvik

Sage RPL

Recommended Posts

Går med tanker om å kjøpe en enhåndsstang som ensidig skal brukes til riffling og bombere litt utpå sesongen. Den får bare flyteline(r) og tenkes 9.6 fot lang i kl. 6. Før har jeg brukt en switch kl 6 og en to-hånds kl 6 til overflatefiske.

I stedet for å sortere i alle dagens fine og nye navn, tenker jeg å kjøpe noe historisk. Enten en Sage RPL eller RPL +, den siste er raskere enn den første. Normalvalget er trolig RPL+ , men jeg har dårlige bronkier og tungpust. Blir da + for rask?

Hva sier gentlemennene med historiekunnskapene i orden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

At RPL + er det rette valget. Bruker den selv til tørrfluefiske etter laks( men #5 stanga). I forhold til dagens stenger er den ikke så rask , og den demper en hissig laks effektivt

Forøvrig har Sage kommet med noen digge stenger i det siste, Trout LL serien. Men så var det prisen da......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takker, Lars P. Da er det så langt 2 - 0 for + . Kom gjerne med flere innspill.

(Jeg kan godt kjøpe Loop 7x 9.6 fot kl 6 så langt det gjelder prisen, men det er ikke det som det går i ved denne anledningen).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis rask er det samme som stiv, så ville jeg gått for RPL. Men noen liker mora og andre liker dattera:wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg