Hopp til innhold
torese

Whiting hackle

Recommended Posts

Hei, fant frem en gammel Hoffman saddle fra tidlig 90 tall. Fargen er grizzly og bandt ett par fluer med denne. I forhold til dagens whiting er fjærene kortere men hacklestammen tynnere. Jeg synes den gamle er best! Noen andre som har lignende eller motsatt erfaring. Har gått litt bananas på whiting og kjøpt litt for mange nakker og sadler siste år. Har også observert at hacklene kan være usymetriske. Dvs at fjærene har lengre fiber på den ene siden enn den andre. Men dette kun på de nye og ikke de gamle. 

Tore

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Har kjøpt en hel del Whiting over mange år nå, det blir mye til overs til testamentet. Var lenge veldig fornøyd med kvaliteten, virket nærmest som om hvert hackle var kontrollert før salg. De siste 3-4-5 årene syns jeg samme grad har variert en hel del og tenker da på stivhet og tykkelse av stammen. La en hel nakke til sides som neppe blir brukt av meg. Heldigvis er likevel dette unntakene. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da er det ikke bare meg! Har kjøpt ganske mange sist årene. 

Skal se om jeg får tatt bilde av de som ikke er symmetriske. 

Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg