Hopp til innhold
Shortcut

Er fluestengene egentlig blitt "bedre" siste 25 år ??

Recommended Posts

Nå jeg behøvde vel egentlig ikke vri skallen så mye, heller strekke ut en arm til bokhylla der de gamle fluefiskekatalogene befinner seg.  Visst var det så, Karpens hadde gjort ei slik stang med en Loop traditional snelle på (Danielsson).  "Underverket" er til og med signert og gravert Göran Anderson 1986.  Han har hatt mange ideer denne svensken, utrolig at så mange ikke vil gi ham den kredit han fortjener.

Loop Karpens.jpg

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Wow.Veldig bra Nobody.Var det Gøran Anderson som sørget for denne som SAGE kalte SPL Center Axis tidlig på 90 tallet?

Tony startet så vidt jeg husker 1979 Med Karpens Flyfishing AB/Karpens Flugfiske & Fridtid som senere byttet navn til Loop Tackle Design.

En ting å merke seg er at Lamson har et annet balansepunkt for snella.Kan det ha betydning for kasteopplevelsen mon tro?

Endret av Tom Syversen
skrivefeil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
16 minutter siden, Nobody said:

"Underverket" er til og med signert og gravert Göran Anderson 1986.  Han har hatt mange ideer denne svensken, utrolig at så mange ikke vil gi ham den kredit han fortjener.

Fantastisk, Nobody! Og igjen var det intet nytt under solen. 

Ja,det er veldig rart at Andersson (og Danielsson) ikke får nok bifall for alt de fant opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
41 minutter siden, Nobody said:

Nå jeg behøvde vel egentlig ikke vri skallen så mye, heller strekke ut en arm til bokhylla der de gamle fluefiskekatalogene befinner seg.  Visst var det så, Karpens hadde gjort ei slik stang med en Loop traditional snelle på (Danielsson).  "Underverket" er til og med signert og gravert Göran Anderson 1986.  Han har hatt mange ideer denne svensken, utrolig at så mange ikke vil gi ham den kredit han fortjener.

Loop Karpens.jpg

Hvis denne noensinne skulle dukke opp for salg så ville samleverdien kanskje bli noe for seg selv?

Lurer på hvor mange det finnes av denne versjonen.Hvem vet mer om det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
15 timer siden, Tom Syversen said:

Hvis denne noensinne skulle dukke opp for salg så ville samleverdien kanskje bli noe for seg selv?

Lurer på hvor mange det finnes av denne versjonen.Hvem vet mer om det?

Jeg spurte. Gøran Andersson laget en liten slik serie. Don Green fikk ett, GA har sitt og likeens hans bror. Så da finnes minst tre sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
5 timer siden, svensvik said:

Jeg spurte. Gøran Andersson laget en liten slik serie. Don Green fikk ett, GA har sitt og likeens hans bror. Så da finnes minst tre sett.

Veldig bra svensvik.:thumbup:

Snakk om liten serie da.Skikkelig stilig.

Å få tak i en sånn skjønner jeg nå er rett og slett umulig.

Jeg synes den er så utrolig kul og er imponert over måten å tenke på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
28 minutter siden, Tom Syversen said:

Å få tak i en sånn skjønner jeg nå er rett og slett umulig.

Spurte om det også. Men nei. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Registrer deg eller logg inn for å kommentere

Du må være innlogget for å legge igjen en kommentar

Lag en konto

Registrer deg og få full tilgang til forumet!

Register a new account

Logg inn

Har du allerede konto? Logg inn her.

Logg inn nå