Hopp til innhold
David Lacina

Flytesnørre for Guideline EXP4 #3

Recommended Posts

Hei,

kjøpte en Guideline EXP4 #3 stang og lurte om noen har brukt den med en av disse flytesnører:
- SA Mastery GPX
- Cortland 444 Classic Peach

Ev. om dere kan anbefale et flytelinje som dere har god erfaring med? Fisker mest på myr med 60% tørr og 40% nymf.

Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Det er vanskelig å gi noen generelle råd når det kommer til fluesnører til ei stang. Noen liker lange klumper mens andre liker korte klumper, noen liker litt tyngre snører mens andre igjen vil ha lettere snører. Alt dette til en og samme stang. Så om du sier noe om hvilket snøre du har i dag, og eventuelt hva du liker/misliker med det så kanskje det blir litt enklere å gi et godt svar. 

Cortland liker jeg ikke, har ikke testet akkurat det snøret du nevner der, men har til dags dato til gode å prøve et cortland jeg liker. Men det er helt sikkert andre som liker det :)
SA GPX ville jeg valgt om jeg måtte velge mellom de to :) 

Et annet snøre som jeg har god erfaring med til ørretfiske er, er vel ikke verdens mest langtkastende snøre, men presenterer fint, og kaster iallfall for min del mer enn langt nok til ørretfiske. Og det aller beste, det er jaggu meg billig. Har testet det på et par - tre forskjellige stenger, både veldig raske og mindre raske stenger, og syns det fungerer greit til begge delene. 

Har aldri testet stangen du spør om :) Så bare generelle synsinger fra min side 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Guideline 4-cast i respektive snøreklasse har jeg veldig god erfaring med responderer meget godt på GL stenger. Hadde begynt der jeg, men som allerede nevnt, det er meget å velge i og alle har sine favoritter.

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg