Hopp til innhold
svensvik

Lærdal, ganske nylig.

Recommended Posts

Fra Redd Villaksen:

"Massakre på 3 årsklasser i Lærdalselva! Det som har overlevd gyroen dreper Østfold Energi!
Selskapet nyter godt økonomisk av sine fallrettigheter i Lærdal. Ved å brått senke vannstanden til 6 m3 for å vri ut siste krone, har de sørget for masse død yngel i kiler som Lærdal har mange av. Småfisken som befant seg i slike områder er rett og slett henrettet pga at selskapet ikke har fulgt fastsatt lavvannsføring som i Lærdalsavtalen er på 10 m3. Mye fisk i hovedelva har også dødd. Vannsenkning skjedde brått etter at fiskedøgnet 31. august var avsluttet, siden ble det bare verre. Denne type hurtige endringer på lav vannstand fører til at fisk i elva strander og dør. Når senkningen når et visst nivå slutter vannet å renne inn i sideløpene – da er katastrofen fullendt. Vill sjøørret og laks, elveeierne, rettighetshavere og andre som jobber hard for å få elva tilbake til gammel storhet blir taperen. Vi forventer at NVE følger opp saken, dette er miljøkriminalitet på sitt verste og bør få sine følger for de involverte."

Her har skattebetalerne, via staten, lagt ned et stort beløp og arbeid for å rense elva for gyro. I tillegg all innsatsen fra ulike frivillige. Så sbare skjer noe slikt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Så innslaget på dagsrevyen idag. 

Dette må jo få konsekvenser for Østfold energi. En saftig bot er nødvendig. Hva er verdien for en årsklasse laks? Her må boten gjenspeile kommende års tap og dertil fremtidige reduserte årsklasser. 9-sifrede beløp høres rimelig ut. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Forderdelig men bare vær forberedt, dette er bare begynnelsen, nå er til og med kabler til England konsesjonsgodkjent. Dette blir stas dere 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Norges befolkning utgjør ca 0,5%(?) av samlet tall mennesker på kloden. Skulle bare mangle at en slik stormakt ikke aspirerer til å frelse verden, være seg miljø eller noe annet tema hvor frelse må til. Norges innsats er selvsagt avgjørende på ethvert område. Her i stedet for å utnytte billig og ren energi til egen framtidig overlevelse. Heldigvis finnes det klokere mennesker enn meg.

mdg-fisk.jpg

Endret av svensvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg blir så glad og lykkelig inni meg når jeg ser hu dama der Svensvik at man helt glemmer den elendige laksesesongen.

Og at Norge i tillegg er overlegen verdensmester i EU-tilpasning endatil vi ikke engang er medlem gjør meg enda mere stolt.

Endret av Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
On 6.9.2017 at 16.53, Salaren said:

Jeg blir så glad og lykkelig inni meg når jeg ser hu dama der 

Da er mdg under sperregrensen per nå. Så da kan sikkert Salaren gå på jobb i morgen også. 

Og dermed kunne finansiere ytterligere stangkjøp - ugannede. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
11 timer siden, svensvik said:

Da er mdg under sperregrensen per nå. Så da kan sikkert Salaren gå på jobb i morgen også. 

Og dermed kunne finansiere ytterligere stangkjøp - ugannede. 

Hu ungjenta der i mdg er ivertfall ikke redd for å vise tenna sine men spørs vel om ikke nebbet kanskje holdes noe mere lukket akkurat i dag slik at valgresultatet virkelig kan få synke inn. Uansett, jeg er faktisk glad for at mdg eksisterer da de åpenbart har noen poeng og har satt viktige ting på dagsorden, og mer vil nok komme fra den kanten spår jeg men om man liker det er jo en annen sak. Uansett tror jeg dette kan bli tungt fremover for Erna og hun vil nå virkelig få bruk for sine balansekunstner nå som han spirrevippknokkelfyren som vanlig allerede har vært ute og yppet seg med smella. Det værste er at han kan ha rett..

Stangkjøp, joda, I had a dream sa MLK, og det var at Salaren en dag skal få oppleve å speye ut sine små fluer med ei DH #4 stang. Mon tro om drømmen kan bli sann..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg