Hopp til innhold
Arne Pursell

Streamstix micro switch

Recommended Posts

Lurte på om noen har prøvd den? Er litt gira på å prøve noe lettere switch (gitt at jeg fisker vestlands-elver), og kjøre på der med tcx-7126 death star med 450grain klumper virker ganske absurd. Også til bruk på fjellvann for å få mer distanse ut til ørret som er langt ut på vannet. Fikk tilbud om ekstremt 'nice price' fra Torgeir på både switch-stangen og en Ross River Colorado LT (har allerede en Vision GT7 i samme størrelse da)...

Jeg har ikke allverden med spey og switch erfaring da, kanksje 3-4 år, ble litt heldig da første 2-hands stang var kjøpt til halv-pris i Bergen (TCX-7126-4 aka 'death star til nette pris av 3500)..men skulle gjerne fisket med noe lettere oppsett, gjerne der overhånds-kasting blir litt vanskelig med tett kratt bak, og siden jeg har problemer med å få ut noe særlig distanse på min enhånds (gammel sage zxl 9fot). Og noe hekta på spey og switch casting selfølgelig. 

Har hørt gode ting om streamstix sine stenger, men er litt skeptisk da mange også roser Guideline, som jeg begynnte på, og er lite begeistret for (ok sammenlignet med sage). Lurer på hvor mye oppskryt er nasjonalisme. Når det er sagt, fikk EKSTREMT god tilbud..nesten for god til å være sant (fra Streamstix). Jeg klarer ikke kjøpe inn Redington Hydrogen blank til den prisen engang, for ikke nevne Sage One Trout Spey eller Winston osv.

Noen som har prøvd de, eller vet hvor de anskaffer sine blanks fra? Sitter og pusler med tanken om å kjøpe god blank og bygge eget (har reparert masse stenger før, men aldri bygget fra bunn)..men blir uansett dyrere. Bare Winston boron blank er 400 usd, og sage 500 usd. Og blir skikkelig ghetto.

Noen tanker? Har egentlig ikke mer enn 2,5-3k til å bruke på prosjektet..som utelukker det meste. Forslag på andre trout spey blanks på ebay? Rod-builders osv?

Tight lines :smile:

Endret av Arne Pursell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder