Hopp til innhold
Oddvar Olsen

Valg av skyte klump

Recommended Posts

Hei!

Etter lengere fravær fra utstyrs utviklingen, ser jeg at det har skjed noe på flue line fronten! Man bruker korte klomper med uttskiftbare tupper, som oppgis i gram/grains. Helt nytt for meg. Skulle hat noen tips om hvike kluper som nå funker på min Sage GIII 15 fot og min 12,6 Sage G4. Er det noen som har forslagg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hvis jeg skal gi deg et tips på skyteklumper som er gode å kaste med så må det bli Rio scandi versitip linene.Disse kommer med 4 utskiftbare spisser i flyt, intermediate og synk 3 og synk 6.Disse linene er utrolig lettkastet.Jeg har flere av disse linene og er utrolig godt fornøyd med dem,

Til Sage GIII 15 fot  så ville jeg ha kjøpt meg klasse Rio Scandi VersiTip #11 700gr/4 tips  https://www.skittfiske.no/avdelinger/fiskeutstyr/fluesnorer/tohaands-skyteklumper/rio-scandi-versitip/rio-scandi-versitip-11-700gr-45g-flyt-med-4-tips-151223-p0000135219

Går ut i fra at den 12,6 Sage G4. er klasse 6 og da anbefaler jeg Rio scandi short Versitip klasse 7. Rio Scandi Short VersiTip #7 425gr/28g https://www.skittfiske.no/avdelinger/fiskeutstyr/fluesnorer/tohaands-skyteklumper/rio-scandi-versitip/rio-scandi-short-versitip-7-425gr-28g-flyt-med-4-tips-151215-p0000135211

Endret av guru33

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei.. Bemerk att GIII 15´ er enhåndsklasset! Ein RIO SVT i klasse 8?? Er det G4 8126-3?? Samme snöre??  mvh  borano20

Endret av borano20

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En Rio Scandi Short versitip i 9 tror jeg kommer til å fungere bra på den stanga.Det er bedre at den er i tyngste laget en at den er for lett.

Endret av guru33

Del dette innlegget

Lenke til innlegg