Hopp til innhold
  • 0
mulerten

Innkjøp av utstyr nybegynner

Spørsmål

Hei, jeg har bestemt meg for å starte med fluefiske. Jeg har ikke kjøpt utstyr enda. Jeg vipper foreløpig mellom to alternativer:

https://www.magasinet.no/fiskeutstyr/fiskesett/greys-trout-combo-fluesett-5

https://agdars.no/fiskeutstyr/fluefiske/fluefiskesett-90/kispiox-fluesett.html

Hvilke tenker dere er "best"?. Jeg er HELT nybegynner og kommer til å fiske etter vanlig størrelse ørret i skogsvann osv. Høres #5 fornuftig ut til mitt fiske?

Jeg tar gjerne imot andre anbefalinger for gode fluefiskersett. Vil helst ha de under 2000 kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

5 svar på dette spørsmålet

Recommended Posts

• 0
Guest Asbj.R.

# 5 høres helt fint ut til ditt fiske. Jeg kjenner ikke noe spesielt til de stengene du linker til, men begge er jo kjente merker som borger for en viss kvalitet. Det står "topp kvalitet" i en av annonsene, men det er vel en sannhet med modifikasjoner. Allikevel tror jeg settene er fullt brukbare som introduksjonssett. Jeg ville valg Guideline sitt sett. Sats på et flytsnøre i WF.

Etter hvert som du kommer inn i fluefiskeriets verden og blir uhelbredelig smittet av fluefiskebasillen, vil du nok se deg om etter andre (og dyrere) stenger også, men til oppstart holder disse greit. Noen av oss som har holdt på i mange tiår driver fremdeles å kjøper nye stenger til tross for at vi stort sett har fullt sortiment fra før. Dette tar nok aldri slutt.

Velkommen til galskapen. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Hei mulerten.

Har du deltatt på kastekurs?

Hvis ikke så,er mitt råd å starte der.

Forøvrig så er #5 veldig fornuftig til ditt fiske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0
6 timer siden, Tom Syversen said:

Hei mulerten.

Har du deltatt på kastekurs?

Hvis ikke så,er mitt råd å starte der.

Forøvrig så er #5 veldig fornuftig til ditt fiske.