Hopp til innhold
OlafK

Fiske i Laggo

Recommended Posts

Hei.

Noen her inne som har fisket i Laggo?

Vurderer turen i sommer, og vil da gå fra Bekkarfjord til elva. Har lest meg til at jeg da kommer til "Storfossen".  Har også forstått det sånn at det er hengebro over elva i det området?

Oså kommer det egentlige spørsmålet, hvilken side av elva er å anbefale?

Takker for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder
On 21.5.2017 at 21.46, kriryd said:

Jeg tar gjerne også imot informasjon dersom noen har det!

Hei kriryd.

Info her er strengt hemmelig:smile:

Ikke så mye å hente, som jeg hadde håpet.  Jeg har vært i kontakt med folk der oppe, og det virker ganske lettvint. Man må kjøpe første kortet samt desinfisere enten i Lebesby eller Rustfjellma, og kanskje flere plasser. Påfølgende døgnkort kan kjøpes av elvevakt hvis ønskelig. Regner med det er cash som gjelder da, at de ikke har kortterminal ved elva. Utstyrsbegrensninger, før 10Juli kan det fiskes med det meste, men ikke søkke.  Etter 10.Juli er det kun flytesnøre som er tillatt, sluk ikke tillatt lengre, mark uten søkke er lov, dupp tror jeg er tillatt.Bag limit 2stykk pr døgn.

Jeg planlegger en tur dit i slutten på Juni nå, da det passer seg sånn med andre planer. Er klar over at dette kan være i tidligste laget, spesiellt i et år som i år, da våren kan synes å være sen. Kjørte over Sennalandet for et par dager siden, der var det mye snø ennå. Snø var det langs Repparfjordelva også, samt isflak i elva. Tenkte å gå ned til elva fra Bekkarfjord, men muligens endrer jeg til å gå ned litt lengre nord, ved Nikolaselva, sånn at utgangspunktet blir litt nærmere sjøen. Vet ikke hva som er lurest.  Er uansett ikke matauk jeg er ute på, det er helst turen.

Dessuten blir det jo så tungt å bære tilbake hvis man får fisk, de er store på denne tiden:cool:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er mulig å ta båten inn også og ankomme i munningen av elva.

Er cash som gjelder i elva hvis du skal forlenge ja, og ha da riktig beløp da vakta ikke alltid har veksel. Kortterminal fungerer dårlig uten mobildekning:cool:

Så tidlig og med så sein vår er det nok lurt å satse nært sjøen. Men ringer du foreninga og er hyggelig får du nummeret til begge vaktene så kan du høre hvor langt opp fisken står like før du reiser inn dit. Fisken går ofte tidligere enn man tror

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
On 12.6.2017 at 16.38, lars p said:

Er mulig å ta båten inn også og ankomme i munningen av elva.

Er cash som gjelder i elva hvis du skal forlenge ja, og ha da riktig beløp da vakta ikke alltid har veksel. Kortterminal fungerer dårlig uten mobildekning:cool:

Så tidlig og med så sein vår er det nok lurt å satse nært sjøen. Men ringer du foreninga og er hyggelig får du nummeret til begge vaktene så kan du høre hvor langt opp fisken står like før du reiser inn dit. Fisken går ofte tidligere enn man tror

Klarte å få tak i tlf numrene til elvevaktene der oppe, og sendte sms til begge.  Den ene var så grei at han ringte meg opp for å fortelle hvordan ståa var. Da han hørte jeg tenkte meg opp der allerede om ei uke( slutten på Juni), så frarådet han meg å komme. Jeg ville få en dårlig opplevelse, pga masse vann, isflak og "skjit" som fremdeles kom nedover elva. Så Laggo fikk vente til neste år. Tok heller den dårlige opplevelsen i Repparfjordelva :tongue:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Registrer deg eller logg inn for å kommentere

Du må være innlogget for å legge igjen en kommentar

Lag en konto

Registrer deg og få full tilgang til forumet!

Register a new account

Logg inn

Har du allerede konto? Logg inn her.

Logg inn nå