Hopp til innhold
Asbj.R.

Årets viktigste oppgave

Recommended Posts

Det er valgår i år. 

Alle som bryr seg om norske lakseelver MÅ benytte alle sjanser til å "plage" politikerne med spørsmålet: 

Hva vil ditt parti gjøre for å berge villaksen i Norge? 

Hver gang vi går forbi en politisk stand på gata eller møter politikere i andre sammenhenger, stopp opp og still spørsmålet. Hvis mange nok av oss gjør dette over hele landet, flere ganger, må vel til og med en politiker skjønne at dette er viktig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Veldig bra! Dette skal i hvertfall jeg gjøre. Samtidig kan en spørre seg hva den blå-blå-regjeringen har gjort for å berge villlaksen? Jeg sliter dessverre med å komme på noe positivt de har gjort i denne perioden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I Troms har en lokal SV politiker tatt til orde for å sette fokus på oppdrettsnæringa. Imidlertid hefter han ikke dette på miljøproblematikken, men heller på de store økonomiske utbyttene som forekommer i bransjen (selvsagt i beste SV-ånd).

Jeg tenker det er bra at fokuset kommer, men skulle ønske at de adresserer kritikken til de virkelige problemene og store miljøutfordringene med lus, utslipp og rømming/genetisk innblanding i villaks  - framfor økonomisk utbytte. Folk må få lov til å tjene penger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg