Hopp til innhold
Tom Syversen

Et pent kast.

Recommended Posts

Det er et kast utført av en som innehar god kasteteknikk, som viser at vedkommende har full kontroll:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Et pent kast er for meg et kast som bringer flua i riktig posisjon til å kunne havne akkurat der hvor den påvirker laksen max til hugg. Spiller ingen rolle om det er et luft- eller vannkast, eller en kombinasjon av disse.

(Behøver forsåvidt ikke være kasteteknisk perfekt utført heller, tross alt er ikke slikt bare lett hvis man fx henger i 50 - 100 m langt tau ned en loddrett fjellside. Slike kasteutgangspunkt er relativt daglig kost for oss som ikke bor på de flate delene av landet).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Et kast som er godkjent av Tom:biggrin:

Spøk til side; et kast som bringer fluen i perfekt fiskende posisjon i det den tar vannet, være seg på 5 eller 25 meter (noe særlig lengre enn det har jeg skjelden behov for å kaste) er for meg et pent kast. Men nå er jeg også en middelmådig kaster...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Her er et pent kast.

IMG_2056.JPG

Nei, fra spøk til side. Et pent kast for meg er effektivt. Etter inntrekk, 2-3 blindkast med utmating, skyte ut lina til akkurat der du vil at den skal lande, godt overslag og fjærlett nedslag med flua. Da smiler verden til meg, og når fisken da hugger, ler jeg tilbake. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg