Hopp til innhold
svensvik

Guideline PT 4 D

Recommended Posts

Bare gled eder til 5D kommer:)

Husker DD kom, så 3 D og nå 4D, da vil jeg tro at neste år så har vi 5D:)

Det store spørsmålet er, er dette mer av teoretisk verdi enn i praksis?

Hva mener dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Det var gøy før når man presterte å få fisk selv om man brukte single density liner også :-). Mulig noen vil mene at en klump diversiert i 4-5 densiteter er det som skal til for å fylle fryseboksen med laks. Men selv akter jeg ikke å løfte en finger for å erverve meg denslags, desverre for produsent og forhandlere. Her i gården går det altså i single densityliner men så er jeg jo litt moderne også og må innrømme at jeg har sneket til meg noen DD liner. F.eks F/S3. Og liker også slike liner godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Man lærer så lenge man har elever sier at gammelt lærerordtak, og her tror jeg at jeg har lært noe nytt.

Liner med flere "densitys" handler altså om liner med ulike synkegrader i samme lina. Ei DD line har to ulike grader, ei 3D har tre osv. Har jeg forstått det rett?

Da må mitt svar til Boyes betimelige spørsmål om dette er mer av teoretisk verdi enn praktisk bli JA, selv om jeg, til min forbauselse, registrerer at jeg har opptil flere liner med to synkegrader. Hva hensikten og bruksområdet for liner med hhv 3, 4 eller 5 ulike synkegrader skulle være, sliter jeg fortsatt med å forstå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg