Hopp til innhold
Nobody

Altaelva 2017

Recommended Posts

Ditto.

Så hvis alle lotteri- og fiskeguder står oss bi i år, treffes vi kanskje i elva. Hvis ikke kan vi trøste oss med at vi gjør en innsats for å bevare arbeidsplasser i Finnmark.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg prøvde å lete på hjemmesida deres, men fant ikke sikker info. Det pleier vanligvis å være mot slutten av februar. I fjor var det den 26.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Trekning i går ifølge ALI sine sider.. Mail til de heldige går ut i løpet av dagen i dag tilde heldige, liste offentliggjøres i morgen..

1137 utenbygdsregistrerte til trekningen. så ca 7% sjanse til å bli trekt ut på et av døgnene..:cool:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Johooo, endelig gikk loddet inn. Fikk to døgn, 26.-28.juli i Forbygninga og Pathakorva

Verden er atter rettferdig.

Endret av Asbj.R.
  • Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sjaluuuuuuuuuuuu.

Gratulerer så mye.:smile:

«noen håper på et liv etter døden, i Alta håper man på et døgn i mikkeli»

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
On ‎09‎.‎02‎.‎2017 at 13.19, Asbj.R. said:

Johooo, endelig gikk loddet inn. Fikk to døgn, 26.-28.juli i Forbygninga og Pathakorva

Verden er atter rettferdig.

Kortet er sikkert fortjent.  -forresten hvor mange år må man søke for å oppnå en slik rettferdighet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
28 minutter siden, Nobody said:

Kortet er sikkert fortjent.  -forresten hvor mange år må man søke for å oppnå en slik rettferdighet?

Uten å ha ført noen årlig statistikk, tror jeg nok at jeg har søkt hvert år i 12-15 år. Årets kort blir derfor dyrt nok, rettferdig eller ikke. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Første året med gevinst ja. Til sammenligning er vel Lotto relativt lett å vinne i, i hvert fall små premiene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har meldt på den utvidede familie i mange år.  Det hjelper med litt voksne barn.  For utenbys med 70 kort på ca 1100 søkere så er det ca 5-8% sannsynlighet per påmeldte familiemedlem.  Har du litt stor familie så burde det gå inn et kort hvert andre eller 3dje år.  I år fikk vi storeslem hvor jeg og min kone hvert sitt to døgnskort (Ø.Sierra, Bollo, Gønges og Kista).  Fordelen med utenbys er at du alltid får to døgn.  Lokalt er det 700 kort på ca 3500 søkere altså en ca 20% sannsynlighet, men da er de fleste kortene en-døgns.

Så det er ikke umulig å få disse utenbyskortene.  Jeg eller min bror har fått kort omtrent annethvert år.  Men billig er det ikke.

(Utflyttet Altaværing som bor i Bergen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
On ‎24‎.‎02‎.‎2017 at 8.12, jontberg said:

Jeg har meldt på den utvidede familie i mange år.  Det hjelper med litt voksne barn.  For utenbys med 70 kort på ca 1100 søkere så er det ca 5-8% sannsynlighet per påmeldte familiemedlem.  Har du litt stor familie så burde det gå inn et kort hvert andre eller 3dje år.  I år fikk vi storeslem hvor jeg og min kone hvert sitt to døgnskort (Ø.Sierra, Bollo, Gønges og Kista).  Fordelen med utenbys er at du alltid får to døgn.  Lokalt er det 700 kort på ca 3500 søkere altså en ca 20% sannsynlighet, men da er de fleste kortene en-døgns.

Så det er ikke umulig å få disse utenbyskortene.  Jeg eller min bror har fått kort omtrent annethvert år.  Men billig er det ikke.

(Utflyttet Altaværing som bor i Bergen)

Jeg er ikke helt sikker på hvordan kuleramma di fungerer men for meg er det slik at med 1100 søkere på 70 kort blir mitt lodd kun stående med ca 0,09% vinnersjanse på en helt vanlig ukedag uten at vinnerlykke er medregnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sannsynlighetsregning er ikke så lett.  

Det er riktig at det er 0,09% sannsynlighet for ett spesielt kort 1:1100 (feks Langstilla dersom den er med i potten) , men det er 70 forskjellige kort som trekkes.  Dermed så er det 70 x 0,09% = 6,3% (70:1100) sannsynlighet for å trekke et av de 70 kortene.  Faktisk litt høyere (ca 6,6 %) da de som allerede har trukket ikke kan trekke flere ganger på samme lodd.

Det er uansett dyrt å fiske i Alta når du ikke bor i kommunen i forhold til f.eks Lakselva.  Så vil du ha en flott naturopplevelse og høy sannsynlighet for grov fisk så er nok kiloprisen lavere i neste fjord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg