Hopp til innhold
guru33

Hva skjer med dette forumet ????

Recommended Posts

I lange perioder så er det ikke mulig å komme inn på forumet , er det noen som har peiling på hva som er problemet her ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Sitter med en følelse av at interessen for forumet ikke er spesielt stor lenger hvilket også gjenspeiler seg i antall nye innlegg og tråder.  For egen del ser jeg ikke helt hensikten i å skrive spesielt mye lenger da forumet til stadighet ligger nede i lange perioder.  Forumsledelsen virker også totalt fraværende, - de har kanskje også gått lei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei, det er bare å beklage nedetiden som var før årsskiftet. Det er ingen hemmelighet at vi ikke er så aktive som vi en gang var, men vi har valgt å beholde forumet fordi vi tror det har en verdi fremdeles. Både fordi vi ser at det daglig er nye fluefiskeinteresserte som registrerer brukerkonto, men også fordi det meste innenfor faget er diskutert. Forumet er derfor en god kilde til kunnskap, inspirasjon, glede, kanskje latter og til og med advarsel.

Tidligere hadde vi egne servere som krevde vedlikehold, og da intensiteten vår for Fluefiske.net ikke var veldig høy, ballet det også på seg med problemer på denne. Derfor har vi nå flyttet forumet til Invisions egne servere (for de som er teknisk interesserte). Her er det profesjonelle folk som gjør at at grovjobben, slik at vi unngår nedetid.

Selv om kanskje forumledelsen ikke er så aktive, håper vi at forumet fremdeles brukes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er nå bra at dere som driver dette forumet gir lyd fra dere av og til,noe som ikke har skjedd på lenge.

Når forumet er nede i over en uke av gangen så går det ut over interessen for oss som bruker det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tror at "skjebnen" til dette forumet avhenger veldig mye av oss som er brukere. Har ikke et lignende "naboforum" innført en betalingsordning for å overleve? Jeg tenker at alle som er interessert i å ha en slik side, må bruke den innimellom. Fordelene med dette forumet er ganske åpenbare, eksempelvis:

- Lite interesserte registrerer seg neppe

- Søkbart (som fx FB ikke er), mulig å hente fram opplysninger og diskusjoner fra år tilbake.

- Kvaliteten ligger jevnt godt over diverse tråder i de "sosiale fora."

- Svært sjelden at man ikke får gode svar når man spør et forummedlem om noe (slik er det ikke fx i FB).

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Enig med deg i det svensvik.At det avhenger veldig mye av oss.

Det er et hav av nyttig informasjon på dette forumet og det ville være et virkelig tragisk tap om det skulle forsvinne.

Tror vel egentlig ikke at det kommer til å skje.De gamle kastetrådene inneholder så mye nyttig informasjon at det den dag i dag

er en fryd å lese dem og fremdeles lærerikt for oss alle.

Det gjelder selfølgelig også flere andre tråder.Det er bare det at jeg er litt sånn mer enn opptatt av det å kaste.:biggrin:

Min mening er at et forum krever uenighet for å overleve uansett tema.

Det er en nødvendig drivkraft.Hvis alle er enige,og det ikke finnes motsetninger så er min spådom at da vil

rett og slett forumet dø ut.

Det blir rett og slett på godt norsk kalt kjedelig.

Det er ikke mange som gidder å bruke penger på det?

Eller tar jeg helt feil her?

Hva synes dere?

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
45 minutter siden, Tom Syversen said:

Min mening er at et forum krever uenighet for å overleve uansett tema.

Det er en nødvendig drivkraft.Hvis alle er enige,og det ikke finnes motsetninger så er min spådom at da vil

rett og slett forumet dø ut.

Eller tar jeg helt feil her?

Hva synes dere?

Du er helt klart inne på noe fundamentalt her. Veldig konsis og dekkende beskrivelse du her gir av det som ligger til grunn i alle gode og aktive forum enten det måtte gjelde fluefiske, frimerker eller synkronsvømming for den saks skyld :*)

Nei for all del, ikke la forumet dø ut, det ville vært ufattelig trist for mange. Det går vel i rykk og napp for noen og enhver men man må aldri gå inn i den tro at man er ferdig utlært..

"Den som tror han er ferdig utlært, er ikke utlært, men ferdig!" Burde være kjent sitat det der.

Nei fanden heller, skal nå alt foregå på dette fasebokgreiene så gir jeg snart opp. Er forøvrig akkurat igang med en diskusjon om hvordan alminnelig kommunikasjon formelt skal foregå i min lokale JFF. Etter hva jeg forstår foregår visst alt på FB, men er du ikke med i dette såkalte FB-samfunnet så har man omtrent ikke rett til å være med i noe som helst av samfunnets aktiviteter sier de unge spirene. Ære være rekruttering men man bør da kunne flytte grenser litt varsomt i respekt for de som ikke føler kallet til å henge med i Zukelberges FB samfunn og årsakene her kan jo være flere uten at man skal tvinges til å utlevere årsak av den grunn.

La oss nå holde på forumet og la oss nå trekke opp slik at vi føler varmen i trynet når man leser kommentarer som ikke helt passer i vårt ideelle bilde. Det er jo da man føler at man lever :_)

Endret av Salaren
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Og bare for å være helt klar: det vil aldri bli aktuelt for oss å ta betalt for tilgang til forumet. Vi hadde tidligere en ordning hvor du kunne støtte oss med et par hundrelapper, og dermed få noen ekstra fordeler som medlem. Men det ble såpass lite brukt at vi valgte det vekk.

@guru33 Jeg skjønner godt at lang nedetid går utover interessen for å bruke en tjeneste. Derfor har vi nå valgt løsninger som skal forhindre dette i størst mulig grad.

Selv om ikke aktiviteten er det den en gang var, kommer vi ikke til å fjerne dette enorme arkivet - og så merker også vi at ikke alle vil på Facebook for å diskutere. Det er ikke en hemmelighet at da Facebook for alvor tok av her til lands, så flyttet diskusjonen med over dit. Det kan sikkert andre forum og nettsteder skrive under på. Likevel tror jeg at det ennå er liv laga for spesialforum som vi her sysler på med - med det som skiller oss fra dem.

Om det ikke er like mange innlegg om dagen her, vil jeg påstå at kvaliteten på diskusjonene er desto høyere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Veldig betryggende å høre Filip,at arkivet ikke vil bli fjernet.:smile:

Vi som er her kan legge inn aktuelle og interssante tråder.Det skal ikke mer enn det til for at

aktiviteten vil øke.

Og jeg tror som deg at dette forumet er det absolutt liv laga for.

Takk for at dere tar dere tid til dette her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette er fremtiden, forum forsvinner. Folk bruker internett på helt annen måte i dag enn for 10 årsiden. Fleste folk bruker vel knapt en pc for å lese på nett, man bruker mobil og nettbrett. Og (min mening) så fungerer ikke mobil/nettbrett optimalt til forum, forumprogramvaren er totalt akterutseilt, og da får man ikke brukere :) Og det gjelder dessverre stort sett de aller aller fleste forum. Det er fryktelig synd, for feks Facebook er totalt ubrukelig som diskusjonsfora, 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg