Hopp til innhold
Puma

Laksesesongen 2017

Recommended Posts

Jeg har hatt en lang periode på farten, og ikke frekventert forumet de siste månedene. Det ser visst ut til at jeg ikke er den eneste....

Håper imidlertid ikke ff.net er i ferd med å avgå av den grunn, et seriøst lakseforum som dette er hyggelig å ha.

Når det gjelder sommeren som kommer er dette tiden for å sitte og dagdrømme. Etter en fantastisk sommer i Surna sitter feberen hardt i, og neste sommer er nå spikret;

- Åpningsuke+uke 25+28 og+29 i Surna

- To døgn på Øvre og midtre Ekli i Orkla i begynnelsen av juli

Hvordan ligger det an med planene til dere andre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Neste år slutter jeg å jobbe, fra juni skal jeg styre tiden min og hva jeg gjør helt uten bånd og tvang. Det betyr mer fiske til sommeren enn sikkert noensinne før. Men ingen konkrete planer enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Puma er tidlig ute med neste års planer. Der i gården klør det tydeligvis allerede i fiskebasillen selv om vi ennå ikke har satt strek for kalenderåret 2016. Men men, ingenting galt i dette, og det tvinger jo oss andre i tenkeboksen og smitter oss selvsagt med fiskebasiller også. That's what friends are for. :)

I lakseperspektivet antar jeg at man fortsatt vil støtte ALI med de årlige 400 kr i påmelding for gjestekort i Alta, uten å ha for store forhåpninger om gevinst. For øvrig vil nok Målselva besøkes noen turer (private vald), og forhåpentligvis en tur til Finnmark også. Der blir nok noen av de mindre elvene/vassdragene besøkt. Flere av de aktuelle sjørøyevassdragene i Troms besøkes fast hver sesong. Siden årets sesong ble sterkt amputert for egen del grunnet byggeaktiviteter hjemme, krever man dette kompensert til neste år og forlanger mye fiskefri. Forhandlinger på hjemmebane er ikke innledet ennå.

Primært søker vi helst sjørøyene, men regner laks og sjøørret som akseptable bifangster.

Endret av Asbj.R.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det med fiskebasillen er definitivt riktig. Jeg har hatt en periode med ekstremt mye reising, og da merker man hvor mye man savner sommerdagene langs lakseelven.

At det var et forrykende fiske i sommer gjør også godt å tenke på, og gjør ikke mindre for inspirasjonen før neste sommer. Og i disse grimme, mørke førjulsukene er det lett å drømme seg tilbake til sommeren. Mens jeg venter på at det skal bli skiføre.......

Endret av Puma

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har ingen planer om å legge ned FF.net i overskuelig fremtid:).

Blir Stjørdal på åpningen + to/tre uker, noen dager i Eidselva og noen dager i Eira i slutten av august.

det er foreløpige planer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Blir British Columbia i påsken.
Så mye jeg rekker på privatvald i Gaula.
Orkla siste uke i august, og muligens et par dager i Sandøla begynnelsen av september.

Gleder meg til sesongen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Måtte sjekke innboksen på mailen i dag, og der lå det to malier fra ALI. Det betyr to døgn i Altaelva fra 26. juli.

Dette var ikke med i de opprinnelige planene for sesongen, men det er en enkel affære å justere planene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
On 25.11.2016 at 23.53, Puma said:

Jeg har hatt en lang periode på farten, og ikke frekventert forumet de siste månedene. Det ser visst ut til at jeg ikke er den eneste....

Håper imidlertid ikke ff.net er i ferd med å avgå av den grunn, et seriøst lakseforum som dette er hyggelig å ha.

Velkommen tilbake! Det er kanskje ikke så mye trøkk her som før, men forumet vil bestå. Vi har også tatt en del grep for å forhindre nedetid, som vi sleit med på slutten av fjoråret. Mer om det her: 

Jeg for min del kommer nok til å ferdes mest i elvene her i sørvest: Dirdal, Frafjord, Årdal, Bjerkreim, slik jeg pleier. Dirdal, som har hatt en enorm oppsving de siste årene, er min favoritt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Etter en dårlig sesong helsemessig i fjor så håper jeg at årets sesong blir bedre .Med ny hofte og nå som alle smertene er borte så ser jeg frem til sesongen. Det blir sesongkort i Driva og Surna for min del.

Endret av guru33

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sesong kort i Kvina på 2-3 soner.

Og så blir det Gaula,horgøien 1-8juli.

Noen som har tips fra dette valdet?

Ellers muligens noen dagskort i Lygna Audna og Mandalselva.

Alta ble bare med drømmen i år både utenbys og lokalt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
22 minutter siden, kvinalax said:

Og så blir det Gaula, Horgøien 1-8juli.

Noen som har tips fra dette valdet?

Har fisket der de to siste sesongene og fisker også denne sesongen (uken før du kommer). Forrige sesong var jo fisket som du sikkert vet eventyrlig. På Horgøien er det tilnærmet fiskbart under alle forhold. Valdet er både langt og variert med mange muligheter! Forutsetningene for en god opplevelse burde også være til stede i år. I tillegg er vertskapet ikke mindre enn fantastiske. En stor honnør til Siri og Finn for det gode arbeidet de gjør i Gaula!

Ønsker du konkrete tips kan du jo sende meg en PM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Som vanlig : Gaula, Støren i uke 25 og Jølstra i Førde 4 døgn fra den 26.07.

Har allerede begynt å supplere fluebeholdningen, blir mye Black and Green Highlander og Red tag (? lang, svart med rød hale), bare tuber.

Endret av Gillen
Presisering

Del dette innlegget

Lenke til innlegg