Hopp til innhold
tallyho

Snørekurv

Recommended Posts

Hjemmelaget. Fungerer flott. Kunne ikke dy meg. Tok med mannens utvikling gjennom historien. Skal også montere feste for fluer på siden. 

IMG_0334.JPG

IMG_0335.JPG

IMG_0336.PNG

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hjemmelaget fungerer fint, var et par tråder her eller på den andre siden om hjemmelagde snørekurver for veldig mange årsiden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Og snørekurv er jaggu meg kjekt å bruke støtt og stadig, spesielt om man fisker i sjøen og denger mye med bølger og tang og alt annet dritt snøret kan henge seg opp i :) Elver også kan det nok ha sin fordel, spesielt om man må hive langt og vade litt og ikke minst hive langt :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Et godt råd;-) 

Ikke lag feste på siden for fluer. Minst mulig som skyteline kan henge seg opp i. Men test det gjerne ut. 

Fantastisk kul korg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har tenkt litt på det med elv, lange kast, må vel prøves. 

Fungerer som fy det altså. Jeg bruker det på fjellfiske også. Deilig å slippe å henge seg fast i lyng og drit hele tiden, og ett par elver har mye skarp skifer som line kiler seg i hele tiden. da er kurv gull

På turer med mye gåing har jeg en lett en fra William Joseph http://www.williamjoseph.net/gear.php?userChoice=Stripping-Basket som fungerer helt ok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg