Hopp til innhold
  • 0
Vebear

Scierra TX2+ til laksefiske?

Spørsmål

Hei

Jeg kjøpte en guide lpxe # 8 på tilbud. Jeg trenger dermed en snelle til denne stangen. Jeg kommer til å bruke den til laksefiske. Jeg har en scierra TX2+ #5-7 liggende som ikke blir brukt. Kan den brukes på en #8 stang til laksefiske eller er den for liten? 

Eventuelt hvilke sneller anvefales til denne stangen? 

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

2 svar på dette spørsmålet

Recommended Posts

• 0

Hei

Jeg kjøpte en guide lpxe # 8 på tilbud. Jeg trenger dermed en snelle til denne stangen. Jeg kommer til å bruke den til laksefiske. Jeg har en scierra TX2+ #5-7 liggende som ikke blir brukt. Kan den brukes på en #8 stang til laksefiske eller er den for liten? 

Eventuelt hvilke sneller anvefales til denne stangen? 

Takker for svar :)

Jeg kjenner snella du har der og TX2 snellene er fine gode kvalitetsprodukter med fantastisk fin brems. Men ei TX2+ 5/7 er i minste laget for ei såpass grov EH stang. Du får nok snøret(WF8) på men det blir ikke plass til backing. Hadde du derimot hatt den Tx2+ snella som er haket større nemlig 7/9 så hadde du hatt ei snelle som ville vært midt i blinken for akkurat denne supre LPXe stanga. Har nemlig brukt akkurat denne komboen over flere år og synes det fungerer veldig greit sammen, Vekten på 7/9 snella på 240 gram passer greit for å få fin ballanse på riggen. Skal du handle snelle til denne stanga så ha dette med vekt i bakhodet, Sneller som er veldig lette er ikke det beste for alle rigger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Jeg har testet den nye Scierra Traxion 3 i sommer og etter mange timer i lakseelva og flere lakser på land så må jeg si at jeg er utrolig godt fornøyd med denne snella.

Villmarksbutikken har nå salg på denne snella ser jeg. http://www.villmarksbutikken.net/Produkter/Fiske/Nyheter-16/Scierra-Traxion-3-GunSmoke-fluesnelle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg