Hopp til innhold
  • 0

Spørsmål

Hei,

Jeg er nybegynner og leter etter vann som er enkle og øve inn kasteteknikk i Østmarka/Oslo-området. Jeg er ute nå og prøver smalvannet ved østmarkskappelet, men vegetasjon gjør det nesten umulig å ikke miste fluer på hvert 5. forsøk. Hadde satt stor pris på om noen kan bidra med noe her.

Halvor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

7 svar på dette spørsmålet

Recommended Posts

• 0

Skal du bare øve inn teknikk så ta den en tur i sjøen da, masse plass på strender og brygger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Hei Habben.

Hva med å ta deg en tur på høstreffen på Holmendammen nå på Lørdag.

Bare hyggelige folk som er mer enn villig til å hjelpe til med kasteteknikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Takk for tips.

Jeg har prøvd meg litt i trollvannet(går opp fra Grønmo)

Fikk min første ørret på ca 150 gram. Det var utrolig gøy! :)
Ellers er det blitt lite tid til fiske de siste ukene, men hadde noen timer ved et vann i Siljan for 2 uker siden uten hell.

Tenkte å prøve meg på høyfjellet(vinje) med diverse mygg -og vepsimitasjoner neste helg.

Noen som har erfaringer med fluefiske i fjellet på denne tida av året?

Halvor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Pass bare på at det ikke er fredning i vannet der du skal fiske. Mange fjellvann er stengt nå pga gytetid nærmer seg. Andre tillater fiske men freder rundt bekker

Ellers riktige fluevalg, ville også prøvd daddy long legs og kanskje noen biller. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Pass bare på at det ikke er fredning i vannet der du skal fiske. Mange fjellvann er stengt nå pga gytetid nærmer seg. Andre tillater fiske men freder rundt bekker

Ellers riktige fluevalg, ville også prøvd daddy long legs og kanskje noen biller.