Hopp til innhold
  • 0
Daniel

Fiske i Koppang

Spørsmål

Reiser til Koppang neste helg for å fiske i Glomma.
Noen tips til hvilke flue jeg burde bruke?
Tenker palma mygg og superpuppan, men flott med andre forslag også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

6 svar på dette spørsmålet

Recommended Posts

• 0

Fridjof Nansen sa vel noe sånn som at gi meg en eske fyrstikker og ettpar March Brown så skal jeg klare meg selv med mat ute en hel sommer. :-)

God tur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Koppang er jo harrmekka uten like, ønsker du å fiske med tørrfluer er det superpuppan (svart/gul) Klinkhammer (svart oppe og gul kropp/og svart oppe og oliven kropp). Ellers skal man ikke kimse av tidenes harrflue, Red Tag. Jeg ville bundet noen med vanlig tradisjonelt hackel, og noen med CDC.

Ellers er det nok ikke så dumt å ta med litt døgnflueimitasjoner type små, vårfluer (CDC caddis, Streaking caddis etc) og landinsekter (bibio, maur, biller etc).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Fridjof Nansen sa vel noe sånn som at gi meg en eske fyrstikker og ettpar March Brown så skal jeg klare meg selv med mat ute en hel sommer. :-)

God tur

Hehe, den er i flue boksen =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Koppang er jo harrmekka uten like, ønsker du å fiske med tørrfluer er det superpuppan (svart/gul) Klinkhammer (svart oppe og gul kropp/og svart oppe og oliven kropp). Ellers skal man ikke kimse av tidenes harrflue, Red Tag. Jeg ville bundet noen med vanlig tradisjonelt hackel, og noen med CDC.

Ellers er det nok ikke så dumt å ta med litt døgnflueimitasjoner type små, vårfluer (CDC caddis, Streaking caddis etc) og landinsekter (bibio, maur, biller etc).

Er der oppe engang for året men fisker kun med superpuppan, hadde vært greit å brukt noe annet. Fikk mye gode tips av deg nå som må testes. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Ble sånn ca 50 harr på meg =)
Superpuppaen skuffet faktisk litt, men en liten palmamygg reddet helgen =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Har det blitt litt størrelse på koppangharren? Tidligere var det fryktelig mye småfisk der oppe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg