Hopp til innhold
marcusniels

hvilken stang er best til ungdom

Recommended Posts

Hei.

Er det tohånds stang du skal ha? Hvilken prisklasse ser du for deg? Og er det store elver eller i mindre elver du skal fiske?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

ja jeg skal ha tohånds jeg fisker i litt forskjellige elver stort sett gaula orkla og stjørdalselva pris helst ikke mer en 10000 tenker at 13 fot kan gå an

Endret av marcusniels

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har vel heller satset på en 14 foter, en 13 foter blir litt for liten i Gaula og Orkla .En 13 foter passer best på augustfiske med flytesnøre når det er mindre vann. Det er vannskelig å fortelle deg hvilken stangmerke du skal kjøpe deg.For det er ikke sikkert at du blir fortrolig med de stengene jeg liker..For min egen del så er jeg veldig glad i mine Sage stenger .Sage TCX 14 fot og Sage Method 14 fot, jeg har også en G.Loomis Stinger 14 fot som jeg også liker meget godt. Loop Cross S1 14 fot skal også være meget bra, jeg har en 12 foter og den er en fryd å gå i små elver med.Når du kjøper deg en stang til 10000 lapper så er det kanskje lurt å se på hvilken garanti som gjelder for den stangen du kjøper  deg. Sage har livstid garanti på sine stenger ., Mens G. Loomis har bare 2 år..Jeg har vel gått ut på brukt markedet utover høsten har jeg vært deg, for der kan du gjøre meget gode kjøp.

Endret av guru33

Del dette innlegget

Lenke til innlegg