Hopp til innhold
  • 0
Emmeng

Finne riktig snøre til stang og snelle

Spørsmål

Jeg har fisket nå i noen år med ei #4 stang fra presison med ei #5/6 snelle fra x-stream northern lite. og lurer på hva slags snøre jeg skal bruke? ettersom jeg antangelig har brukt for lett snøre. fisker etter lett ørret i typ gubransdalslågen og andre elever

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

3 svar på dette spørsmålet

Recommended Posts

• 0

På den stangen kan du bruke alle typer liner merket WF4. Et par anbefalinger jeg kjenner godt: 

Rio Gold eller Scientific Angeler VPT for lengre kast

Rio Grand eller Scientific Angeler SBT for kortere kast

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Jeg har fisket nå i noen år med ei  #4 stang fra presison med ei #5/6 snelle fra x-stream northern lite. og lurer på hva slags snøre jeg skal bruke? ettersom jeg antangelig har brukt for lett snøre. fisker etter lett ørret i typ gubransdalslågen og andre elever

Du nevner at du antagelig har brukt for lett snøre på firerstanga di. Ja, ikke umulig det. Bruker selv et femmersnøre på min 4'er rett og slett fordi det fungerer best på destedene hvor jeg fisker med den. Trange loner og vriene kastevinkler, mye bedre med ei line som slynger flua ut med få blindkast enn å stå der å vispe i det uendelige før flua legges. For ikke å glemme hvor herlig det er å kjenne at stanga bøyes litt lengre ned mot korken når man kaster.

Høres ut som du og er en som fisker i praksis og da avstemmer man komponentene i redskapen etter det. Casting er jo noe helt annet.

Endret av Salaren
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Et spørsmål du kommer til å få veldig mange ulike svar på tenker jeg :) Stanga kjenner jeg ikke til, men både egen smak, kastestil og stang avgjør hvilket snøret som fungerer best.

Et AirCel til 300 kroner i klasse #4 bør fungere ganske bra egentlig, undervurdert snøre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg