Hopp til innhold
Steffan Thon

fluesnapper

Recommended Posts

Hei kjære fluefiskere , jeg er ute etter en kjapp måte og bytte flue på. fortommen blir jo så fort alt for kort at jeg må bytte den. og tar jo litt tid også når en skal bytte flue, er ikke proff enda.

Lurer på om fluesnappere kan fungere greit er det noen som bruker dette? og som får like mye fisk som med vanlig knute , jeg har brukt rappalaknuten siden det var det jeg ble anbefalt til fluer stemmer dette ? 

hilsen en som gjerne vil ha en raskere måte og gjøre fluebytte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Tror nok de færreste bruker fluesnapper, både fordi det blir ekstra vekt (som bidrar til at en tørrflue synker) og fordi det representerer et usikkerhetsmoment.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvorfor da ikke microringer? Og en mono forlengelse som du bruker til å knyte flua på. Når denne forlengelsen er brukt opp, setter du bare på en ny. Og bevarer fortommen like lang og intakt. (Og det tar da vel ikke så lenge å slå på en løkke eller knute for flua?). Eks.: http://www.eikre-fly.no/no/diverse/ringer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ja men tenker til våtfluer :)

Det var ikke det du i utgangspunktet skrev, men våtfluer er det eneste unntaket jeg kan komme på. Også på oter da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg