Hopp til innhold
eldoctora

Enhånds-lts explosive VS lts across VS Guideline lxi

Recommended Posts

Noen som kjenner til disse?

Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å kjøpe ny enhånds laksestang ila sommeren.... Kommer til å bruke den mest til speykasting med klump. Dersom noen har prøvd nevnte stenger tar jeg gjerne imot tips:) Vil helst ha en stang som er mest mulig lettkastet.

Hva skiller forresten across og explosive(utenom fargen..)

Takker for innspill!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg har selv LTS Across 10" #7/8 og den er meget lettkastet, spesielt til speykasting.
Jeg bruker klumper på 19 gram og synes det er perfekt, men stanga skal tåle og klare alt fra 16,5 - 22 gram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har både Across og LXI, 10' kl 7/8 og 10' kl 7 og begge er gode stenger. De er på høyde med alle utenlandske stenger som selges idag. Til spey er Acrossen uovertruffen mens LXI er tilgivelig med bla kastefeil. Den er også bedre på overhodekasting. Acrossen passer best på spey da den er laget for det. Alt i alt er hva man selv vil. Jeg anbefaler egentlig begge stengene. Tror heller ikke at Explosiven er dårligere enn de to andre. Den er kanskje mer lik LXI med at den er lik god på spey og overhodekasting. Black Rat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for innspill! Bestemte meg for å kjøpe den som jeg fant billigst, siden jeg ikke klarte bestemme meg for den ene foran den andre.. Ble en guideline lxi til like over 4000. Kommer til å teste denne med en SA atlantic silver klump på 19 gram jeg har liggende. Får supplere med noen GL klumper etterhvert. ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg