Hopp til innhold
andre.almlov@gmail.com

Mistra

Recommended Posts

Har leid hytte på Balstadmistra til uka. Har aldri vært i området før, og har med meg sønnen min på 13 som er i ferd med å bli en ivrig fluefisker. Lurer på om noen har noen tips til fine fluestrekninger i Mistra, helst uten å gå alt for langt. Evt fine vann i nærheten. Hvis noen også har litt info om hvilke døgnfluer(rodhani? ignita? aurivillii? marginata? vespertina?) som vanligvis klekker i Mistra blir jeg svært glad. På forhånd takk!!!

Endret av andre.almlov@gmail.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Nedre deler av Mistra er vel ei typisk storørretelv, stri med dype høler om du gidder å gå litt. Meste av fisken er vel fisk fra storsjøen. Lenger opp på fjellet er det flere stilleflytende partier egnet for tørrfluefiske etc.
Du finner det du trenger på inatur.no, insektslivet der er jeg ikke plagsomt kjent med.

Ellers er det jo ikke lange stubben opp til både Unsetåa, tysla, femundselva etc når du først er i nærheten. Men fisk får dere sikkert i mistra også, men mye av elva er rimelig stri og lite tørrfluevennlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder