Hopp til innhold
Kjell1995

Statua Figgaelva/ lekadalsvattnet

Recommended Posts

Hei. Er det noen som egentlig vet status for figga elva som ligger ved leksdalsvattnet? Nå er det jo klart at lakse sperren er åpen og elven er friskmeldt. Og salg av fiskekort for laksefiske vill bli i juli. Men hvordan er det for ørretfiske i elva?? Jeg har vært der og fisket og snakket med folk der som sier det ikke er ørret"kort for selve elva. Dette er jo utenkelig. Noen som vet? Jeg har fisket der jeg også etter at jeg hørte det ikke er noe fiskekort for figga, men det var bare jeg hørte. I og med at dette er på grunn eiers grunn spelulerer jeg. Håper noen kan svare!

foressten biter det bra der nå! 6 stk i går, og 4 dagen før, den største på 550 G. Noen som vet om litt større fangster der også? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Kontaktet Anton rikstad, kontakt grunneiere for kort ble det sagt. Han fortalte at det er ørretfiske der frem til 15 mai! Da skal elven fredes slik at de  første laksene går opp, og elven igjen åpnes i juli. Bare jeg som synes dette er tullete?? Det er en hel måned uten fiske i figga elva på sitt beste. Det virker som at her skal ørretgleden vekk for laksen er førsteprioritet som skal opp i elva. Skjønner at Steinkjer vassdragene er friskmeldt nå etter en lang kamp, men man må heller ikke glemme at elven er en fantastisk god ørretelv som blir totalt forvandlet til ei kunn ei laksefokusert elv! Men ikke anet og gjøre en og kjøpe seg kort for laksefiske. Så kan man fiske ørret samtidig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Registrer deg eller logg inn for å kommentere

Du må være innlogget for å legge igjen en kommentar

Lag en konto

Registrer deg og få full tilgang til forumet!

Register a new account

Logg inn

Har du allerede konto? Logg inn her.

Logg inn nå