Hopp til innhold
  • 0
markatravern84

wf flyt klump ???

Spørsmål

hei jeg er ny på forumet å her er det mye god info og mye å lære ser jeg...  jeg er en nybegynner på fluefiske å har trent noe kasteteknikk med et billig sett fra xxl (abu klasse 5/6) jeg skal fiske i østmarka på relativt trange plasser (baksleng på maks 15 meter)

å lurer på noen tips til wf line med tanke på klump.. jeg har sett på guideline bullet evolve wf flyt klasse 6 er det noe som kan funke ? er det noen som har erfaring med dette og kan forklare litt i forhold til kort vs lang klump ? mvh en grønnskolling på fluefiske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

2 svar på dette spørsmålet

Recommended Posts

• 0

Kan bare slutte meg til at Bullet er en helt grei line, lettkastet også når det ikke bare er greie værforhold og legger ut ganske store fluer. Bruker den fortsatt på switch'en når det går i riffling. Syns vel Guideline kunne ha satt på en markering mellom skytehodet og skytelina, men det går også fint med tusj. Vil mene at dette er en bra line å starte med.

Forskjellen mellom korte og lange skytehoder, taperinger og slikt kan vel enhåndsfiskerne si noe om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Beklager for sent svar, men bedre sent enn aldri heter det.. :tongue:

Om du har tenkt å fiske ørret med tørrfluer og nymfer, evt streamere, blir Bullet altfor brutalt. Dette er ei line som primært er laget for sjøørretfiske og store fluer. Jeg ville ha kjøpt et Scientific Anglers Air Cel klasse 6 og levd lenge med det, billig er det også. Husk å smøre lina med jevne mellomrom, bruker selv Scientific Anglers sin Line Dressing med pad. Bruker den ru siden på paden et par ganger i løpet av sesongen for å få av skitt som har satt seg på lina, er bare å klemme passe hardt og dra lina igjennom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg