Hopp til innhold
  • 0
Aksel.F

kjøp av #7 stang

Spørsmål

Har holdt på noen år med fluefiske nå, og har brukt en klasse #5 stang. Har tidligere fisket mye på fjellet med tørrflue, men har nå bevegd meg nedover i dalen å fisker mye etter sjøørret og smålaks. Opplever at jeg har alt for lite å stille opp med i elv selv om elva er liten, og vil nå gå til innkjøp av en større stang, klasse 7 og lurer på litt angående utstyr. Vurderer kjøp av "LTS X-1 Zalt 9' #7" med slow- intermediate synkesnøre. Tenker at synkesnøret vil gjøre susen på fiske etter sjøørret, men lurer på hvordan det funker i elv; fisker som nevnt i en liten elv. Setter stor pris på tips til både stang, snøre og snelle da dette vil være en stor investering for en student... på forhånd takk for svar! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

2 svar på dette spørsmålet

Recommended Posts

• 0

Ei slow intermediate line er gull i sjøen når du fisker sjøørret tidlig da den ofte går på grunne plasser. Er det litt god strøm i elva vil det ikke rekke å synke noe særlig rett og slett.

Hvis du vil få ned flue så kanskje ei line med sinktip er greia for deg.Feks http://www.gero.no/nb-NO/produkter/guideline-wf/guideline-4cast-wf-flytsynk5.aspx

De er også fine på fjellvann når det blåser og ikke vaker

Stanga bør du prøve sjøl, endel "salt" stenger er laget veldig stive og raske laget for og denge lina langt. Ikke alltid de mest behagelige stengene til annet fiske

PS: som student, sjekk ut kjøp og salg både her på siden og på fluefiskesiden.no . Mye bra til lav pris

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • 0

Hei Aksel, jeg har fisket en del med Zalt #6 nå, kjøpte den i Januar, må si meg meget fornøyd. Denne fikk også terningkast 6 i "alt om fiske", og fikk noe høyere karakter en #7eren, den er stiv i bunn men god aksjon i toppen slik at den er grei å kaste med i vind, samt sensitiv og morro å kjøre fisk på. Jeg kjører Gudeline Coastal intermediate på denne, meget fornøyd, disse er dog hovedsakelig lagd for effektive overhodekast med høy linehastighet.

Lykke til, skitt fiske!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg