Hopp til innhold
Black Rat

WF liner til ørretfiske

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med Guideline Experience? Er ute etter line til min firerstang, Scott Radian 9' #4. Det er supplement liner jeg er ute etter, og som som har litt lengre klumpdel.

Bruker SA SBT og Zpey Crossover idag til min Radian.

Black Rat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg har brukt dette snøret i klasse 5 i fjor, fungerte helt greit, men jeg likte High Water bedre. Men ei god langkasta line uten tvil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Litt tung line synes jeg, men god å kaste med hvis stanga takler litt tyngde. Det gjør jo Radian som jeg har skjønt. Men enig i at High water er bedre

Ellers har er Rio sin Trout LT lang og en god utførelse på klumpen.

Barrio http://www.flylineshop.com/barrio-fly-lines.html har også noen gode liner med lang klump,GT90 og GT125, men den siste trur jeg ikke er å få i klasse 4 . De er hvertfall så billige at de er verdt å teste i dagens marked der man skal ha en 1000 lapp for ei plastsnor !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan SA VPT være et alternativ for deg?

VPT snøret har jeg på min femmerstang. Ok line til den stanga. Jeg ønsker en wf line med en klumpdel på 11,5-13 meter. Derfor lurte jeg på Experiencelina. Klumpdelen ligger på ca 12,5 m i wf 4. 

Endret av Black Rat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg hadde heller gått for High Water lina, det er også ganske lang klump på den mener jeg å huske. 12-13 meter eller noe. Jeg syns den er særdeles mye bedre egnet til fine presentasjoner feks. Mye bedre balanse i luften også. Eventuelt sjekk ut Barrio, som blir nevnt her. De linene får veldig mye god omtale, dessverre ikke testet de ut selv. Men blir trolig min neste line, syns det begynner å bli hinsides priser på et stykk fluesnøre, samtidig som materiale bare blir dårligere og dårligere.  I gamle dager syns jeg snørene holdt seg bra lenge, de jeg har testet nå må man smøre og smøre og smøre og smøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

High Water og VPT er selvfølgelig aktuell. Ingen er utelatt enda. Barrio er ett litt ukjent merke for meg da den har jeg ikke prøvd. Kanskje blir det ett helt annet merke enn de som er nevnt. 

Endret av Black Rat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg