Hopp til innhold
s_heggdal

Rio Scandi body med andre frontar?

Recommended Posts

Kan Rio Scandi body brukes med frontar frå GL DCC connect, Loop Adapted, eller må eg kjøpe komplett sett med eigne frontar? Eg har også eit komplett sett med 15' Rio frontar frå eit anna Riosnøre. Kan dette brukast? 

Kvar får eg kjøpt Rio Scandi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Du kan nok bruke en mengde andre spisser, har selv brukt guideline synkespisser, skagit T-spisser og rene polyleadere. Poly blir litt lett, men har du en lett klasse på bodyen bør det gå fint.

Ellers et kanonbra snøre, vet skittfiske har solgt disse tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Forskjellen Rio scandi short og Rio scandi er vel neppe noe annet enn at short har 10 fot spisser og den andre 15. Så er det vel fritt fram å velge spisser etter hva man ønsker av disse to.

Alle Gl spissene jeg har, gammelt, nytt og uansett lengde fra ddc og multi fungerer helt greit.

Jeg kjøpte de Rio-linene jeg har fra Sportsbutikken.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Her !!

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fluesnorer/Tohaands-skyteklumper/Rio-Scandi-Body

Nå ser jeg også at Skittfiske har fått inn Rio Scandi Versitip liner, og ikke bare Rio Scandi Short Versitip. http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fluesnorer/Tohaands-skyteklumper/Rio-Scandi-VersiTip

Det er som Svensvik skriver at lengdene er den samme som på den lengre og tyngre versjonen kontra den korte og lettere varianten,det er bare 10 og 15 fot spisser som er forskjellen på disse linene.

Endret av guru33

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg veide en av mine tips som kommer med en Rio Scandi versitip 10, og den veide 9 gram.

Og den er 15 fot.

Endret av guru33

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå har jeg veid alle spissene på en annen mindre vekt,dette er en Rio Scandi Versitip #10

Intermediate10,1 gram.

Synk 6 veier 10,2 gram

Synk 3 veier 10 gram

Flyt 10,2 gram

Det er nok det som er det riktige.

Endret av guru33
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for svar!

Eg har gjort samme øvelse:

Loop Adapted 10' (ca. #8): 9gr.

Guideline Connect den nye varianten i  klasse 9/10:9gr.

Rio tipper 15' (frå Windcutter II #7/8/9: 8gr

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Her er vekta på spissene til Rio Short versitip #8

Flyt 6,4  gram

Intermediate 5,7  gram

Synk 3  5,5  gram

Synk 6  5,9  gram

Endret av guru33
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Loop Adapted spisser som Long Front eller Regular Front (11-18’ avhangig av klasse) fungerer utmerket på alle disse linene.  Forskjellen er at Loop adapted spissene ikke har DD, men har en synkegrad på hele spissen.  Til mitt fiske sytes jeg dette er greit å forholde seg til og basser meg i grunnen bedre.  En spiss med synkegrad 3 -5 på hele lengden 15’ er langt noe annet enn disse DD spissene til GL.  Rio har også taperte spisser i 15’ lengde i hele synkegrader fra I – S8, disse fungerer også godt til alle typer liner som er beregnet på utbyttbare spisser såframt vekt og lengde på spissene er riktig i forhold til snørekroppen.  Bruker også slike på lange Speyliner.

På Loop Adapted spissene må en være oppmerksom på at fargemarkering på spissene skal være mot fortom.  Stikk motsatt av hva som gjelder for GL og Rio.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg