Hopp til innhold
schultz

Hjelp til prisvurdering

Recommended Posts

Hei,

Jeg har nylig arvet en fluestang, men driver ikke med fluefiske selv, og siden jeg mistenker at stanga er av relativt bra kvalitet synes jeg det blir dumt å la den støve ned i boden. Derfor ønsker jeg å selge den, men har ingen anelse om hva jeg burde ta for den.

Siden jeg ikke er ekspert på denne typen stenger selv, lurte jeg på om det var noe hjelp å få inne på dette forumet.

Den eneste informasjonen om stanga jeg kan finne, er det som står på siden:

SDG M40 15' #10-11

Jeg har skjønt at # står for hvilken klasse stanga er, og at 10-11 er i øverste sjikt. Stanga kommer med en snelle av typen "British Leeda Magnum 200D Discdrag", og ser ellers ut til å være i plettfri stand. 

Håper det er hjelp å få, og takker på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Så langt er det mye som tyder på at dette er en 15 ft stang for laksefiske.

Snellen er en helt grei fluesnelle, med konvensjonelt bremsesystem. Ingen rakettvitenskap eller noe hokus pokus der. Denne modellen ble vel solgt på 90 tallet og husker jeg ikke feil så er det British Fly Reel (BFR) som er produsenten. Verdi avhenger veldig av tilstanden, men jeg har sett de omsatt for opptil kr 700,- 

Gode bilder pleier å hjelpe en del!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

SDG- står for antagelig scandinavian design group tar jeg ikke helt feil. Ikke noe kjent navn i fiske sammenheng. Var borte i noe lignende for endel år siden, før år to tusen  på et opphørssalg? Kanskje snella er det mest verdifulle? Se link: http://www.gamefishltd.co.uk/new-products/leeda-magnum-200d-salmon-reels-and-spools. Tror kanskje  du er avhengig av den rette  som samler på utstyr for å få solgt det.

Endret av bendik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg