Hopp til innhold
kvinalax

Snelle med groom lyd

Recommended Posts

Hei.

Jeg skal ha meg en ny 2 hånds snelle i str 10-12 etterhvert.

Denne gangen er jeg på jakt etter en snelle med kraftig lyd på sveiv og utdrag.

Hardy perfect er en jeg har sett på,men er det noen her som anbefaler andre merker eller har tips å komme med?

Jeg kommer nok til å holde meg på ett budsjett på max 7000nok.Og kommer til å ha is imagen og lete etter bra tilbud.

Mvh Kvinalax 

Endret av kvinalax

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Heisan.

Har kjøpt meg en Hardy Ultralight 9000DD. En stilig snelle, som har en nyyydelig Hardy- lyd både på "inn-sveiving" og utdrag..

Den har ikke like høy lyd som f.eks en Marquis(som har vel samme lyden som Perfect'en), men jeg synes at den har lyd nok i massevis.

Lett er den også, med god plass til backing. Fikk plass til 300 m med 50 punds Japansk flettet multiline som bakline, + skyteline og # 9/10 klump.

Hardy Ultralight kommer også i en større utgave, som har betegnelsen 10 000 DD, som er beregnet for de tyngste snøreklassene.

2013-05-21-014.jpg

Endret av Norseman
Lagt til bilde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjøpte min Ultralight 9000 DD fra USA, via Ebay, og betalte ca. 2900.-, med frakt, forenkla toll og moms, så det fortsatt mulig å gjøre gode kjøp fra utlandet, selv om dollar-kursen er høy.

Billigste pris på denne snella i Norge(som jeg har sett...), er 3499.- pluss frakt.

2013-05-21-014.jpg

Endret av Norseman

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fantastisk lyd i Perfect. En klassiker som går lengre tilbake enn s-sveiv sneller. Kan bli noe tung på en del stenger. 

Jeg liker godt Islander sneller. Sjekk LX 4.5. Snelle mes veldig kraftig brems.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Men er det etter hvert så veldig mange sneller som peker seg ut gjennom lydnivået med NB! Den Rette Lyden?

Jeg tilhører den motsatte ekstremgruppen og fjerner gjerne knarren på snellene slik at de er lydløse i alle retninger. Dermed er det naturlig at jeg ikke foretar dageslange dypdykk i studier av lydnivå og -kvalitet. Men når jeg av og til er innom de rette butikkene, klør jeg på jo på tingene for å prøve litt, se litt og høre litt. På det jevne syns jeg at knarren har blitt svært så dannet. Syns vel heller ikke at ny-Perfect'en matcher gamle-Perfect'en, men det kan selvsagt skrive seg fra en snev av demensnostalgi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har du allerede sett på Vision Renfors? Den bråker nesten værre enn Hardy Perfect eller Marquis og har en klassisk utseende også men til rimelig pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har en loop classic, som jeg stort sett har vært veldig fornøyd med. Lyden er vanvittig flott. Bakdelen er at det ikke er ei storspolesnelle og at det dermed tar evigheter å sveive inn etter lange utras. Har også opplevd under hard kjøring at lyden kommer ut annerledes enn normalt, hva dette kommer av er jo ikke godt å si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg