Hopp til innhold
Salaren

Hadde dette vært sant ville det vært kriminalitet

Recommended Posts

Ja hadde dette som linken referer til vært sant ville det uten tvil vært for alvorlig miljøkriminalitet å regne, men heldigvis fordi "monsterjournalistikkavisen" VG skriver det så er det jo selvfølgelig ikke slik. Satte nesten kveldskaffen i halsen et øyeblikk men så begynte jeg å flire. Snakk om å skrike ulv dere!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/fiskeri/villaksbestanden-mer-enn-halvert/a/23599075/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ja hadde dette som linken referer til vært sant ville det uten tvil vært for alvorlig miljøkriminalitet å regne, men heldigvis fordi "monsterjournalistikkavisen" VG skriver det så er det jo selvfølgelig ikke slik. Satte nesten kveldskaffen i halsen et øyeblikk men så begynte jeg å flire. Snakk om å skrike ulv dere!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/fiskeri/villaksbestanden-mer-enn-halvert/a/23599075/

Det at du ikke liker VG, det får bli opp til deg, men "å flire" av det som står i denne reportasjen, det virker litt merkelig, synes jeg.

Mener du virkelig at det ikke stemmer,  det som ble skrevet?  I så fall, så kan du jo "opplyse" oss, om hva slags annen info. du har, som kan motbevise dette.

Det hadde vært interessant, å høre mer om.

Endret av Norseman

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Vi lever som kjent i 2016 og jeg antar at den almindelige menigmann er noenlunde godt opplyst, og ikke mindre opplyst er også de som arbeider i embedsverket antar jeg. Jeg nekter derfor å tro at ingen tidligere har reagert med politianmeldelse hvis trenden virkelig er slik som VG skriver vedr. villlaksbestanden. For hvordan i all verden kan så mange sitte med hendene i fanget og bare se på denslags utvikling, spesielt hvis det overhodet finnes noen som virkelig bryr seg..?

Mener noen her at storsamfunnet virkelig lar noe så alvorlig passere uten å anmelde dette så er jo også det en forbrytelse i seg selv, altså unngå å melde fra om noe som VG her skriver er beviselig kriminelt.

Jeg er selv en og annen gang med på å starte prosesser med å anmelde miljøkriminalitet til politiet f.eks når gytevassdrag er ulovlig tuklet med eller rasert av mennesker uten at godkjennelse ligger til grunn for tiltaket. Da reageres det sporendeks og synderne blir funnet og deretter dratt opp på skafottet med god hjelp av ildsjeler og lokal media. Trenden er jo tydelig den da slike skriverier i lokalpressen åpenbart har prevantiv virkning og man ser heldigvis mindre av denslags. I slike saker så referer man som kjent til lakseloven. 

Når så en nasjonal avis som VG skriver at hele landets villaksbestand omtrent holder på å utraderes(Og det er jo svært svært alvorlig) uten at det foreligger formelle reaksjoner i form av politianmeldelse så må jo også dere som er spørrende her være enig i at at VG's krisemaksimeringsjournalistikk rett og slett ikke fungerer lengre. Superlativene er rett og slett brukt opp slik at ingen lengre reagerer på krigstypene på avisenens forsider, heller ikke hos de som arbeider i embedsverket. 

Slike historier biter derfor ikke lengre hos meg men når det er sagt kan jeg heller ikke motbevise noe, og har heller ikke tenkt å bruke energi på det, men referer til det gode gamle utrykket at "når en historie høres for utrolig ut til å være sant, så er den som regel det".

Endret av Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dæven, nå ble jeg overbevist at du har rett, og at forskere og marin-biologer tar feil, og at journalisten i VG, bare diktet opp denne saken, for å ha noe å skrive om:thumbup:

At det går an.............:cry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dæven, nå ble jeg overbevist at du har rett, og at forskere og marin-biologer tar feil, og at journalisten i VG, bare diktet opp denne saken, for å ha noe å skrive om:thumbup:

At det går an.............:cry:

Ikke vet vel jeg hva som er rett eller galt men er det riktig det som skrives så spør jeg deg Norsemann, hvorfor har ikke du politianmeldt de du mener er skyldige her siden du åpenbart føler slikt et ansvar samt ordlegger deg som et kronvitne..?

Ta nå endelig ikke på vei på grunn av meg men besitter du faktaopplysninger som underbygger påstandene i artikkelen samt at også du er enig i at dette bunner i miljøkriminalitet av verste sort, så bør du jo reagere! Men det nytter jo ikke å sitte å gape fortvilet i sofaen for da blir det jo ingen løsning. 

Endret av Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Igjen... At det går an....:thumbup:.

You win Norseman, hvis det får deg til å føle deg bedre. Men siden du åpenbart er en som bryr seg, må jeg spørre hva konkret du har gjort eller engasjert deg i for å forbedre/vedlikeholde det biologiske mangfold f.eks. langs eller i anadrome gytevassdrag f.eks i ditt lokalmiljø slik at artsbestandene som sikkert du som jeg høster av holdes godt vedlike slik at en fornuftig beskatning er tilrådelig(med fluestang om du skulle være i tvil)..?

Endret av Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg