Hopp til innhold
Asbj.R.

Altaelva 2016

Recommended Posts

Påmeldt, og da var ALI igjen støttet med de årlige 400 kr under mottoet: "Det er håp i hengende snøre".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ja jeg heiv meg på igjen jeg også.ett kort i utenbys og 3 kort som medfisker i lokaltrekkninga.

Har vært 2 år på rad nå.Ett år som medfisker i utenbys og ett år som medfisker i lokalen kan det bli ett tredje år mon tro.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du har vært heldig, kvinalaks. Selv har jeg deltatt i mange år i denne trekninga uten hell. Kanskje man må flytte sørover for å vinne i lotteriet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da var også jeg påmeldt.  Baggen står ferdig pakket fra i fjor, og ja her er det "håp i hengende snørr".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ALI i Alta, "kurerer ikke gruff"!!! De gjør bare mange frustrerte og forbanna, over den grådige "mafiaen" der oppe, som styrer denne meget lugubre måten, å selge fiskekort på.

Etter min mening så stjeler de rett og slett pengene fra 95%, av de som deltar i denne såkalte "trekninga", da det bare er ca. 5%, av de som deltar, som får muligheten til å kjøpe kort.

Skjønner ikke at dere gidder å la dere bli snytt på denne måten, år etter år.

Vi burde starte en underskrift-kampanje og vise vår misnøye, mot denne måten å selge fiskekort på, så ble det KANSKJE slutt på denne svindelen.

Endret av Norseman

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skjønner din frustrasjon norseman, men det nytter neppe med aksjoner. ALI sitter på rettighetene til fiske i "verdens beste lakseelv", og står selvsagt fritt til å bestemme sine regler. Vi vanlige dødelige, men ennå ivrige fluefiskere, kan selv velge om vi vil delta i lotteriet. Og akkurat som i Lotto; vil du ha vinnersjans, må du kjøpe loddet. 

Dessuten er det åpning for gjestefiske før st.hans og sjøørretfiske etter laksesesongen. Ifølge pålitelige kilder selges det også kort til elvas nedre del, nedenfor nederste bru, hele sommeren. Riktignok ikke noe godt fluestrekk, men man kan skryte av å ha fisket i Altaelva. Og som laksefiske generelt; at man kommer hjem uten laks, er ikke noe nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har også vært heldig og vært der 2 år på rad, nytt lodd anskaffet og håper at jeg kan få prøvd litt lengre opp i elva hvis jeg skulle ha flaks. Ble en på 10Kg og en på 6kg en magisk natt på elvestrand 29 juni i fjor så Alta innfridde for min del. Stemningen og atmosfæren må bare oppleves, selv om de nederste strekkene ikke er de mest spennende og fiske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva er det med Kvinesdal som gjør at de derfra er overrepresentert på utenbygdskortene? :)

Skal man flytte sørover, blir der vel der man bør havne.

Endret av Asbj.R.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan det være noe med at vi har god kontakt med herren gjennom nå avdøde Arild og hans sønn Rune Edvardsen i Saronsdal.

Ikke vet jeg.For min del har jeg slektninger i Alta så d hjelper jo i lokaltrekkninga.

Har ennå ikke vunnet jeg.men gjennom medfisker ordningen har det gått i boks☺

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fælt så hemmelig det skulle være i år.ingen lister eller nyheter om utenbys trekningen noen plass.

Er det noen som har fått telefon eller mail da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kompisen till mig fick Steinfossen 28-30.7 och hans kompis fick Bollo och Gönges 26-28.7. Ikke kort till mig i år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Selv er vi fornøyde med å få være med på trekninga, og man er glad for å kunne støtte lokale bedrifter (les: ALI) i Alta. Selve fisket er ikke sååå interessant. :-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Selv er vi fornøyde med å få være med på trekninga, og man er glad for å kunne støtte lokale bedrifter (les: ALI) i Alta. Selve fisket er ikke sååå interessant. :-(

Ja slik er det.  Vi påstår heller ikke at det er juks og fanteri ved Lottotrekningen hver lørdag heller.  Godt vi har alternativ fiskeplass disse dagene, relativt tett program i år, så det var vel like greit.  -hadde vel alltids klart å klemme inn en liten tur til Alta.  

Er det sannsynlig at det kan komme noen etterslengene e-poster? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg