Hopp til innhold
Ondrej

Fluefiskesiden.no avvikles

Recommended Posts

Håper det blir liv igjen her.

Facebook kan ikke erstatte et forum når det gjelder samling og systematisering av innhold.

Jeg kommer i alle fall til å være mer aktiv her inne nå..

Hooked og tilhørende herligheter, er jeg ferdig med for å si det slik.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ja det var mere liv og til tider friske debatter her inne tidligere  og har lurt på hvorfor det ikke er sånn mere. Ikke at det plager meg nevneverdig men mener og at forumet til tider var et rent kjøp og salgsforum men nå har også det avtatt muligens fordi Finn.no har kostnadsfri annonsering.

Nei, tidene forandrer seg, det får man bare godta men det er jo litt trist får en si for det har vært fast rutine og klikke innom forumet flere ganger daglig siden jeg kom hit i 2008. På denne tiden av året og utover hvor fluestengene etterhvert legges til vinterhvile så har forumdebattene vært spesielt kjærkomne og for en som stadig er på reis så har forumdebatter vært en grei mulighet til avreagering.

Kanskje årsaken kan være at alle nå er utlært og ikke lengre lurer på noe :-). Ikke er det noen som lar seg tirre litt engang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Klart forumet her kan bli aktivt igjen om brukerne ønsker det. Det er brukerne som avgjør hvordan et forum blir og hvor aktivt det blir. Før Rune startet sitt forum på Runesfluefiske så var det mye aktivitet her inne, både blandt ørretfiskere og laksefiskere. Men forumet til Rune var et rent ørretfiskeforum, så de fleste ørretfiskerne hoppet over ditt, og laksefiskerne ble igjen her inne. Fluefiske.net er veldig laksefiskerelatert, det er nok naturlig når eierne er aktive laksefiskere. Så om de ønsker og brukerne ønsker så kan det kanskje bli et forum for alt fluefiske og fluebinding.

Men det skal sies, Facebook har nok tatt over mye av forumaktiviteten, og det er nok en naturlig greie. I min ungdom (nå høres jeg jævlig gammel ut, men er bare gammel i internettverden) så hadde vi newsgrupper vi diskuterte i. Så kom forum, newsgruppene dalte i interresse og i dag er det vel ingen som bruker disse newsgruppene til fluefiske og vanlige aktiviteter. Jeg likte det ikke, men det er slik massen vil ha det. Mulig det er det som skjer nå også, med generelt dalende interresse for forum som diskusjonsmedia. Det er trist, men sant.

Men alt håp er ikke ute, om folk vil ha et forum, og et forum som har god aktivitet, så er det jo bare å sette i gang. Kan jo være de som drifter fluefiske.net får nytt giv også, med økende aktivitet? Jeg har vel opptil flere ganger nevnt at det aller beste må være å ha 1 stk forum for fluefiske i Norge.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg gjør i alle fall et nytt forsøk her :-) FB egner seg ikke for gode diskusjoner og "varige" tips. Grunde

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg gjør i alle fall et nytt forsøk her :-) FB egner seg ikke for gode diskusjoner og "varige" tips. Grunde

Slutter meg helt til dette. Er FB-bruker og har en viss nytte av det, ikke minst grunnet antallet brukere. Men sammenlignet med fluefiske.net forum når det gjelder å skaffe seg praktiske/nytteorienterte kunnskaper så faller FB helt gjennom.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

På FB så forsvinner alt med tiden, og det indekseres ikke av Google så det er umulig å finne igjen gode tråder og tips.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det plass til en bortkommen kystfisker som liker snører som synker, druknede fluer og ørret som er sølvblank her inne?

(Forumflyktning...)

Mvh Truls 

Endret av TrulsHJ
  • Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei. Laget meg profil her i 2004 trur jeg det var, men har vært alt for lenge utlogga veit du, så den emalien samt passord er seff glemt for lengst... :) Gir uansett, som så mange andre her inne, fluefiske.net et nytt forsøk. Håper å kunne bidra til inspirasjon samt lære masse mer om fluefiske. 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei.

Håper dette forumet blir like bra å finne nyttige tips og få hint å veiledning for oss som er "ferske" i gamet :)

Har surra rundt for meg sjøl dei siste 15 åra med fluestanga, men fikk ein ny giv i vår da eg meldte meg på eit kastekurs og fant fluefiskesiden. Har lest masse der og brukt den til oppslagsverk for ting eg lurer på. Satser på at eg blir litt meir aktiv og på skrivinga i dette forumet.

MVH Jostein

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Om alle bidrar på en positiv måte med det de kan, og har litt takhøyde for at andre mener noe annet enn seg selv, så blir et forum akkurat så bra som man gjør det til! 

Så det er bare å bidra og skrive om det man ønsker mer av, så kan det fort hende man får litt trykk rundt det temaet man ønsker, men man må nok regne med å måtte ta litt initiativ til det selv.

Mvh Truls 

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg er vel en flyktning som nå krysser mitt startspor for det var fluefiskenet. Alt døde sakte men sikkert ut , men nå kommer det litt nytt blod. Håper flest mulig vil delta konstruktivt.                                                                                                                                                                                                                                                 Friluftsfjorden!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå ser det ut som om vi som de siste årene har hatt tilholdssted på fluefiskesiden.no kan vende hjem igjen.

Ffs ser ut til å gå mot en løsning hvor brukerne finansierer driften. Vi prøver også å engasjere flere til å hjelpe til med mer innhold og kontinuerlig oppdatering av artikler på "forsiden".

Etter det jeg har skjønt jobbes det også med å oppdatere forumets retningslinjer og for å få på plass et nytt moderator team.

Fortsettelse følger :-)

Grunde

Endret av Grunde
Fix av formatering og typos
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg