Hopp til innhold
Backclash

Skagit

Recommended Posts

Tull og tøys er det neppe, slikt utstyr anvendes i stor skala. Det kan også virke som om at det har fått et visst innpass i Norge, det er et bra antall elver hvor dette egner seg.

Har likevel holdt meg til vanlige klumper for underhåndskast, til mitt bruk syns jeg de er like greie. Har eksperimentert med å mekke sammen ulike stammer med all slags tip'er, nøyer meg i dag med ferdig kjøpte flyt eller intermediate stammer som jeg har et rikelig utvalg tip'er til. Ferdigkjøpte eller klippet for egen hånd.

Innbiller meg at jeg skal få ned en stor flue selv i svært så skummende elver. Merker meg likevel at jeg dette året (motvillig) har anskaffet noen polyleadere til ytterligere forlenging og synk. Uansett, for egen del kommer det neppe til det store innkjøpet av Skagit liner/utstyr. Tror altså at tilpassede klumper i skandinavisk spey-stil kan gjøre samme nytten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ikke nødvendigvis tull og tøys, men til mitt bruk helt unødvendig. Med teknikken i orden er det ikke noe problem å håndtere litt lengre synkeklumper selv om skogen står tett bak deg, og plaskingen med Skagit tiltaler i alle fall meg lite. Selv fisker jeg med typiske "skandinaviske" klumper på mellom 10 og 14m (avhengig av stang), og liker mulighetene varierende tetthet (altså synk) gir meg. Bruker svært skjelden tyngre skyts enn S4 i spissen. Polyleaders har jeg sluttet med for mange år siden; grusomt å kaste med og etter min mening bare tull når man kan velge et velbalansert sinktip-snøre i stedet. Skal jeg ned i frådende stryk (hvilket er skjelden) setter jeg heller på en tube bundet på kobber-rør...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er bare fordeler med disse linene.Du slipper å kjøpe mange unødvendige klumper . De fleste der jeg fisker bruker skagit, både på en hånds og to hånds stenger.Kaster like bra som andre liner, og skyter enda bedre på normale kasteavstander. Blue Zulu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg