Hopp til innhold
Sveinung Rødseth

Hardy Zenith 13,6#8

Recommended Posts

Guest Asbj.R.

Har ikke prøvd nevnte stang, men anskaffet meg "lillebroren" Proax 9 - #6, for saltvannsfiske (enhands). Både Zenith og Proax er Sintrix teknologi som Hardy har fått mye velfortjent skryt for.

Jeg lånte Proax'en for å prøve ei ny snelle jeg hadde kjøpt (#6 snøre på) og ble så imponert av stanga at den ble innkjøpt direkte etter turen. Kontant og meget presis stang som håndterer WF snøre med lang skyteklump, aldeles utmerket. Jeg oppfatter presisjonsnivået som så bra at det tålereres ikke slurv i kastinga. Har flere ganger måttet ta meg selv i nakken og konsentrere meg om de rette bevegelsene i stangføringa for å få gode presentasjoner. Som selvlært og sikker mye feillært kaster, men med 40 års erfaring, er det viktig å minne seg selv på det grunnleggende. Dette er stanga som jeg uproblematisk kan styre bakslengen inn mellom de store steinene eller buskene bak meg, og likevel legge ut flua i vak-ringen 20-30 m ute.

Har nå bare brukt denne stanga de to siste sesongene, og har ennå ikke vurdert å plukke frem noen av de gamle stengene mine verken T&T Horizon (#5) eller Loomis GLX Distance (#8). Egentlig tror jeg at Hardy'en og undertegnede er gjensidig forelsket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Uten tvil gode stenger utfra omtale de har fått. Proaxis er vel beregnet på fiske i sjøen etter sjøørrett i tøffe forhold. Tohåndsstengene ser ut til å være underklassifisert utfra kommentarer på nettet når en nierstang trenger 42 gram + 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder