Hopp til innhold
Black Rat

Namsen og Gaula

Recommended Posts

Pr. 9.juli 2015 er det tatt 15900 kg i Namsen og 14300 kg i Gaula. Til det er det å si at årets sesong overskrider fjoråret ganske så mye. Stjørdalselva og Orkla har så dårlig laksebørs at totalen ikke står. Jeg har ikke funnet den på nettsidene deres.

www.namsenvassdraget.no

www.gaula.no

Black Rat

Endret av Black Rat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg regner med at dette skal være 15.900 kg, og 14.300 kg, respektive?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Stjørdalselva er vel den av elvene som har den beste og mest oversiktlige børsen spør du meg. Og definitivt den mest komplette og oppdaterte. http://www.bladet.no/Lakseborsen/ , klikk så på f.eks. "Total" i den blå fanen på sida du kommer til.

Til nå i år er det avlivet 819 og satt ut igjen 232 stk i Stjørdalselva, altså totalt 1051 laks (med forbehold om at noen av de utsatte fiskene kan ha blitt tatt igjen senere, men det blir det nå en gang ikke tatt høyde for her). I fjor ble det totalt tatt 2235 laks i Stjørdal. Det blir spennende å se om det kommer noe smålaks i år og hvor sluttresultatet lander.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvordan i huleste kom Black Satan inn når jeg skrev svar? Det var jo jeg, Black Rat som skrev svaret.. Rart. Feil ett sted, for det skal stå Black Rat.

Black Rat 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Stjørdalselva er vel den av elvene som har den beste og mest oversiktlige børsen spør du meg. Og definitivt den mest komplette og oppdaterte. http://www.bladet.no/Lakseborsen/ , klikk så på f.eks. "Total" i den blå fanen på sida du kommer til.

Til nå i år er det avlivet 819 og satt ut igjen 232 stk i Stjørdalselva, altså totalt 1051 laks (med forbehold om at noen av de utsatte fiskene kan ha blitt tatt igjen senere, men det blir det nå en gang ikke tatt høyde for her). I fjor ble det totalt tatt 2235 laks i Stjørdal. Det blir spennende å se om det kommer noe smålaks i år og hvor sluttresultatet lander.

Søkte på laksebørsen til Stjørdalselva og d kom ikke den som du refererte. Hvor mye kg er tatt til nå i elva sa? Black Rat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ifølge den samme børsen på bladet.no, så er det avlivet ca 5 tonn + beregnet ca 1 tonn satt ut igjen. Vil likevel ikke helt sammenlikne disse kiloene med fjoråret, det er den samme årsklassen (2013-smolt) som utgjorde mesteparten av fangsten i fjor (da som smålaks) som i år har bidratt til fangstene som årets mellomlaks. Snittvekta på denne fisken er naturlig nok høyere etter en vinter til i sjøen, men en ok årgang som har økt vekta si ila en vinter betyr ikke at innsiget av laks har blitt noe bedre fra i fjor - derfor refererte jeg heller til antall og er som sagt spent på smålaksinnsiget. Dette gjelder vel forsåvidt ikke bare Stjørdal, men også andre elver i Trhms-området Vi får gjøre klar tohåndsen til neste års storlaks ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg