Hopp til innhold
Audun.

G Loomis Streamdance #3 problemer.

Recommended Posts

Sliter litt med kastinga mi med denne G Loomis stangen, bruker et WF 4 snøre av ukjent merke. Av og til blir det kjempefine kast, men noen ganger så lander snøret først, så lander flua enten ved siden av eller bak. Ser på meg selv som en ganske god kaster, men er blank her. Virker som om G Loomisen er utilgivelig når det kommer til småe kastefeil. Noen som vet hva jeg gjør feil, er det snøret som er problemet? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder
  • [[Template core/front/sharelinks/email is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Hvis snøret er litt tungt vil det ofte kollapse og havne i en haug dersom du har mye snøre utenfor stangtuppen. Det at flua lander ved siden av kommer av at du ikke fører stangtuppen i en rett linje, men får en liten sving i fremslengen. Denne feilen medfører også ofte knuter på fortommen. Tips: se på overslaget i bakslengen din, da vil du ofte konne se at snørebukte ikke er på rett linje dersom du ikke kaster rett...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • [[Template core/front/sharelinks/email is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Heisan.

Vedder på at snøret er for tungt for stanga. En 3'er stang skal i utgangspunktet, ha et 3'er snøre. G.Loomis har klassifisert stanga som 3'er, og da mener de at det er den snøre-klassen som passer stanga best. Enkelt og greit...

Har en StreamDance #6, og den fungerer best med et 6'er snøre, til overhånds-kast. Har prøvd et Lee Wulf  triangel taper #7, på den, og det snøret spenner stanga godt, men jeg må treffe mer nøyaktig med timinga på overhånds- kastingen, hvis ikke "kollapser" fremkastet, slik som du beskriver at du har problemer med.. Til spey-kasting så fungerer det meget godt, men det er jo en litt annen dynamikk i et spey-cast, i.f.t. et overhånds-kast. Til spey-kasting er det en fordel med et snøre som er litt tyngre.

Kjøp deg et godt 3'er snøre til stanga di, så er jeg sikker på at mye av kaste-problemene, vil forsvinne.

Har flere Loomis stenger, og at de er mer "utilgivelig" for kastefeil, enn andre stenger, det er ihvertfall ikke min erfaring, og jeg har prøvd en del stenger opp gjennom åra. StreamDance serien ble solgt i ganske mange år, og det er en stangserie, som det er solgt mye av. Hvis det hadde vært kastemessige problemer med denne serien, så hadde den nok forsvunnet fra markedet, ganske fort.

Er ihvertfall godt fornøyd med den StreamDance'n, som jeg har.

God fiske-sommer

Hilsen Audun.

Endret av Norseman
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takker for svar. Skal se etter et 3# Snøre;) Noen som har noen anbefalinger?  Håper at det fungerer, litt kjipt å ha en så fin stang, og ikke kunne bruke den;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei.

Har den samme stangen. Den fungerer meget bra med snører i klasse 3. Kan godt tenke meg at den ikke fungerer veldig bra med for tunge snører. Vil i tillegg påpeke at den ikke er så vanskelig i forhold til teknikk, men den er følsom i forhold til kraft. Tar du i for mye her vil snøret lande i en haug. Den vil ha litt fart, men ikke kraft...

Kanskje det hjelper....

Arnt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Streamdance bør ikke overlines nei, min mening da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg