Hopp til innhold
Born2flyfish

Skagit 17g til Loop Opti Peak #4 11ft.

Recommended Posts

Hei

Har bestilt Skagit 17g til stanga.

Skal primært kaste rullekast og lignende etter smålaks og SØ.

Regner med at overhåndskasting ikke blir noe særlig..

Kommentarer?

Endret av Born2flyfish

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Bruker selv 13g/7,6 meter Loop Custom G (om jeg husker rett bokstav, men andre her på forumet gjør) på forgjengeren, GreyLine 11'' #4. På OptiPeak #3 bruker jeg 10g/7,6m og en bokstav lettere, men disse linene er vel ikke å få tak i lengre. Stengene benyttes under fiske med 13-15' ferdigtapert fortom for forankring, og #4 takler kroker opp til ca dobbeltkrok str 4, litt avhengig av dressing på flua og hvor mye vann den trekker. Funker som bare rakker'n! Jeg synes 17g høres litt tungt ut, uten at jeg har prøvd selv. Legger til at jeg fortsatt ikke har funnet et eneste helsnøre jeg synes passer noe særlig til stengene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis den blir for tung så kunne jeg bytte den inn i en annen line, men vil nett prøve den ut først. Har skagit på scott L2H #6 12,6ft. og den er jeg veldig godt fornøgd med.

Men er litt usikker, var veldig liten ring i tuppen på stanga og såg jeg.

Har fisket i ørten år med enhånds og helliner, men er fersk med tanke på tohånds og klumper og alt som finnes.

Kjøpte min første tohånds i fjor, har fått litt kick på kasteteknikker og klumper. Fisker desidert mest i Granvinselva etter sø og laks og der er det noen plasser som det egner seg godt med litt moderne kasteteknikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Støtter Vegard i at 17gram er for tungt til denne stanga, hadde nok ikke kjøpt ei line med en slik vekt uten kanskje å ha prøvd den først:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, den ble nett i tyngste laget ja. Det gikk fint å kaste med den, men den føltes litt tung.

Derimot passet snøret perfekt til Scott stanga mi (S4 #7 9,6ft), perfect match!

Skal kjøpe en lettere skagit til Optipeaken, med litt tynnere diameter, mindre vekt og kortere klump.

Endret av Born2flyfish

Del dette innlegget

Lenke til innlegg