Hopp til innhold
Indrearne

DT-Flyt snøre. Opp eller ned i klasse?

Recommended Posts

Hei, vurdere å bestille meg et DT-Flyt snøre til #5 stanga (10-13g). Har hørt at man skal gå en klasse ned med dette snøret, noen som har erfaring? synest DT snøret virker meget spennende å kaste med, og så var det ikke så farlig pris for en student heller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

I gamle dager da stengene alltid var merket med feks 4/5 var det vel DT4 eller WF5. Siden skyteegenskapene er noe begrenset på en DT line vil man gjerne holde mer line i luften og da er det logisk å gå ned en klasse. Litt avhengig av stang du bruker. Kaste med DT snøre er god trening. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for svar! Kommer til å bruke Guideline hatch stang med medium askjon. Snella har flere spoler så jeg vil ha et snøre med bedre skyte egenskaper tilgjengelig... Tror jeg må prøve ut DT snøret og!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg personlig ser særdeles liten nytte av det i praktisk fiske, men det fungerer jo uten problemer. Har fisket nesten en hel sesong jeg med DT snøre. Men syns det er moro å kaste med. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg